וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: פעילי חיזבאללה זוכו מתכנון פיגוע נגד ישראל

שלושה אזרחי לבנון הואשמו בתכנון פיגועים נגד מטרות מערביות, וזוכו. בנוסף, השופט הסתמך על כך שבניגריה חיזבאללה אינו נחשב ארגון טרור. אחד החשודים הורשע בהברחת נשק

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בדיווח בעת מעצרם של פעילי חיזבאללה בניגריה)

שלושה פעילי חיזבאללה שנעצרו בניגריה במאי האחרון והואשמו בתכנון פיגועים נגד מטרות מערביות, ובהן ישראל - זוכו אתמול (שישי) מאשמה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. בית המשפט קבע כי "בניגריה, חיזבאללה אינו נחשב לארגון טרור בינלאומי", ולכן לא הרשיע את מוסטפא פוואז, טלאל אחמד רודא ועבדאללה תהיני בחברות בארגון. עם זאת, רודא נשלח למאסר עולם בגין הברחת כלי נשק למדינה.

לקריאה נוספת
ניגריה: פעילי חיזבאללה תכננו לפגוע במטרות ישראליות
פעילי חיזבאללה בניגריה: חוקרי המוסד עינו אותנו

השופטים קבעו כי לא סופקו די ראיות להרשעת השלושה, אזרחי לבנון, בכך שתכננו פיגועים או שהודרכו ב"פעילות טרור" כפי שהואשמו. השלושה נעצרו במאי בבירה אבוג'ה בעקבות חשיפתו של מחסן נשק בעיר קאנו שבצפון ניגריה, ובחודשים האחרונים הכחישו את האישומים נגדם.

זירת פיגוע סמוך לכנסייה מחוץ לבירת ניגריה, אבוג'ה. רויטרס
החשודים הכחישו את האישומים כי תכננו פיגוע נגד מטרות מערביות - וזוכו/רויטרס

"נלקחתי לחדר חקירות ושם הושיבו אותי מול סוכני מוסד", העיד פוואז לאחר שנעצר, במענה לשאלות שהציג פרקליטו באולם הדיונים. הוא כינה את התנהגותם של החוקרים "גסה ומגעילה" ואף טען כי אחד מהם הזדהה כסוכן מוסד. "הם קשרו את ידיי מאחורי גבי למשך ימים. איבדתי את הספירה מכיוון שלא הרשו לי לישון כמה ימים. שאלו אותי אם אני מחזיק בנשק באבוג'ה, ונשאלתי גם אם התבקשתי לבצע פעולה כלשהי בניגריה או במקום אחר בעולם". לדברי פוואז, "במשך 14 ימי החקירה נחקרתי על ידי שישה סוכני מוסד ואדם נוסף שעטה על פניו מסכה לבנה. נחקרתי בערבית. ביקשתי שיחקרו אותי באנגלית, אבל הם סירבו. רובם חלשים באנגלית. הם לא אירופאים, אלא ישראלים".

הפגנת חיזבאללה, בעלבכ. AP
שייכות לחיזבאללה אינה עבירה פלילית בניגריה/AP

פוואז אף טען בבית המשפט כי נשאל על הקשר שלו לחיזבאללה, "אבל הם התמקדו יותר בלבנון, אם אני יודע על נשק שנשמר בדרום לבנון או על זהותם של אנשים שאותם אימן ארגון חיזבאללה". תהיני, שטען כי הוא כבר אינו חבר בארגון הטרור הלבנוני, אמר בעדותו דברים דומים. לדבריו, הוא התמוטט לאחר שלא הורשה לישון במשך חמישה ימים. הוא אף טען כי לא התקשה לזהות כי חוקריו ישראלים בגלל המבטא שלהם, "כי אנחנו שכנים", בלשונו.

(עדכון ראשון: 18:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully