וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב הפלסטיני שנורה למוות: "הוציאו אותו להורג, עמד להתחתן"

יהושע בריינר

30.11.2013 / 14:43

משפחתו של השוהה הבלתי חוקי שנורה למוות בידי מתנדב מג"ב בבית העלמין "ירקון" בפתח תקווה התקשתה להאמין שהוא ניסה לדקור את השוטר, כפי שטען האחרון. "אין אצלנו מחבלים"

צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן

בני משפחתו של הפלסטיני שנורה למוות הבוקר (שבת) על ידי מתנדב מג"ב בבית העלמין "ירקון" בפתח תקווה סירבו להאמין שהוא ניסה לדקור את השוטר, שלטענתו חש סכנה לחייו. "הוא בדיוק עמד להתחתן", הסביר אביו של ענטר לקרא, תושב הכפר קבאלאן שליד שכם בן 24. בשיחה עם וואלה! חדשות טען האב, שיבלי, כי גורמים רשמיים בישראל יצרו קשר עם המשפחה והודיעו להם שגופתו של ענטר הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר.

הדיווח הראשוני על תקרית הירי בבית העלמין "ירקון"

"הוא כבר קנה שמלה לאשתו לעתיד ורק אתמול ביקר פה ואמר שהוא יחזור ב-20 בחודש כי הוא הלך לעבוד כדי שיהיו לי כמה שקלים לכבוד החתונה", סיפר האב. לדבריו, בשנה וחצי האחרונות עבד בנו בישראל כדי לחסוך כסף לחתונה. "אנחנו לא משפחה שמחפשת רע", הוסיף האב. "ענטר היה אדם חמוד שלא עושה צרות ועכשיו אומרים עליו שאיים על שוטר והופכים אותו למחבל. אצלנו במשפחה אין מחבלים".

שוטר מג"ב ירה למוות בפלסטיני שוהה בלתי חוקי בבית עלמין "ירקון" בפתח תקווה, 30 בנובמבר 2013. דרור עינב
השוהים הבלתי חוקיים שנעצרו במהלך הפעילות הבוקר/דרור עינב

האב סיפר עוד כי אחיו הקטן של ענטר היה עמו בזמן הירי. כשהגיע הביתה, סיפר האח למשפחתו שהשוטרים ירו בענטר ופצעו אותו ברגליו. לדבריו, בעודם ממתינים לכוחות ההצלה, ביקש ענטר מהשוטרים שיפנו אותו לבית חולים. הוא טען כי אחד השוטרים השיב לאחיו "אני אקח אותך לגהנום" ואז ירה בו פעמיים או שלוש בפלג הגוף העליון. "ירו עליו בבית הקברות ואחר כך הוציאו אותו להורג בכביש שליד הגדר כנקמה", טען האב. "תסביר לי אתה, למה שאדם שעומד להתחתן ירצה לדקור שוטר?", תהה. "יש בזה היגיון? הוא רק רצה עוד קצת כסף לארוסתו, זה הכול".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שוטר מג"ב ירה למוות בפלסטיני שוהה בלתי חוקי בבית עלמין "ירקון" בפתח תקווה, 30 בנובמבר 2013. דרור עינב
גופתו של הצעיר הפלסטיני מפונה מהזירה/דרור עינב

הירי אירע הבוקר במהלך פעילות של משמר הגבול לאיתור שוהים בלתי חוקיים. מחקירה ראשונית עלה כי השוטר המתנדב ירה כדור אחד לעבר השב"ח, לאחר שזה ניסה לדקור אותו ולדבריו הוא חש "בסכנת חיים". פרמדיקים וחובשים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום קבעו את מותו של הצעיר, בשנות ה-20 לחייו. המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירה. במהלך הפעילות, שנמשכה שעות ארוכות, נעצרו 40 שוהים בלתי חוקיים, 18 מהם בבית העלמין עצמו.

גורמים במג"ב מכחישים בתוקף את טענות המשפחה ואומרים כי בכל האירוע נורה כדור אחד בלבד, מה ששולל לחלוטין את ההאשמות כאילו הוצא להורג. על פי טענת המתנדב, בשלב מסוים התפתח מרדף בינו לבין הפלסטיני במהלכו ניסה לדקור את איש מג"ב בחפץ חד וזה בתגובה ירה לעברו כדור אחד בודד. האירוע ממשיך להיבדק במג"ב ובמקביל גם המחלקה לחקירות שוטרים בודקת את האירוע.

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully