וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקוטלנד: שמונה הרוגים בהתרסקות מסוק לתוך פאב

כלי הטיס המשטרתי התרסק בעיר הגדולה גלזגו. 32 פצועים פונו לקבלת טיפול. המשטרה אישרה כי בין ההרוגים שלושה אנשי צוות המסוק. הפעולות לחילוץ לכודים נוספים נמשכות

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

מסוק משטרתי התרסק הלילה (שבת) על גג של פאב בגלזגו, העיר הגדולה ביותר בסקוטלנד. התקרית אירעה בפאב בשם Clutha Vaults ברחוב סטוקוול בעיר, על גדות הנהר קלייד, בשעה שלהקה בשם "אספרנזה" הופיעה במקום. למעלה מ-100 בליינים היו בפאב ברגע ההתרסקות. המשטרה המקומית הודיעה כי שמונה בני אדם נהרגו ו-32 בני אדם נפצעו. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בשלושה בתי החולים באזור. קצין המשטרה סטפן האוס העריך כי מספר ההרוגים יעלה.

מסוק התרסק לתוך פאב הומה בגלזגו, סקוטלנד, 30 בנובמבר 2013. רויטרס
צוותי ההצלה מחוץ לפאב בגלזגו, הלילה/רויטרס

במסוק, מדגם EC135 T2, היו שני שוטרים וטייס אזרחי. דובר המשטרה המקומית אישר כי הם בין ההרוגים. 125 אנשי כיבוי והצלה הגיעו לזירה, ואלה פעלו לחילוצם של אנשים שנלכדו במבנה. הגורם להתרסקותו של כלי הטיס איננו ברור עדיין. למרבה המזל, לא פרצה אש לאחר ההתרסקות.

חדשות נוספות מאירופה:
מוות מסתורי: לא נראתה 30 שנה - ונמצאה מתה בביתה
תאוות בשרים: שוטר גרמני חשוד שרצח אדם ואכל גופתו
הממשלה בבלגיה תכריע: המתת חסד לילדים בכל גיל?

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הייתה פאניקה". זירת ההתרסקות, הלילה בגלזגו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש ממשלת סקוטלנד אלכס סלמונד אמר לפני הודעת המשטרה כי יש להתכונן לאפשרות שיש הרוגים בתקרית. "בהינתן תאונה בקנה מידה כזה, עלינו להכין עצמנו לאפשרות של הרוגים", אמר סלמונד. אף גורם רשמי לא אישר עד כה כי יש הרוגים. חבר הפרלמנט הבריטי ג'ים מרפי דיווח לרשת BBC על "ערימה של אנשים" שיצאו מהמבנה מיד אחרי התקרית. "זה נורא, נורא", תיאר מרפי את הזירה.

מסוק משטרתי התרסק על גג של פאב בגלזגו, סקוטלנד. 30 בנובמבר 2013. רויטרס
עשרות צוותים הגיעו למקום. אנשי חילוץ על גג המבנה/רויטרס

גורם בשירותי ההצלה המקומיים אישר כי כמה עשרות צוותים הגיעו למקום. "ללא ספק מדובר בתאונה גדולה", אמר. כשעתיים אחר כך אישרה רוז פיצפטריק מהמשטרה המקומית: "ניתן לאשר כי יש כמה נפגעים, אולם בשלב זה מוקדם מדי לספק פרטים נוספים".

"זה נשמע כמו פיצוץ ענק", סיפר ל-BBC פרייז'ר גיבסון שהיה בפאב בשעת ההתרסקות. "חלק מהחדר התמלא אבק. לא ידענו מה קרה, וקפאנו לזמן קצר. הייתה פאניקה ואנשים החלו לנסות לצאת מהדלת". הוא העריך כי בפאב היו כ-120 בני אדם. "רבים הצליחו לצאת החוצה מיד, אבל קשה לומר כמה נלכדו בחלק השני של הבר", אמר. "רצינו לצאת מהמקום ולאפשר לשירותי החירום להיכנס ולסייע". לדבריו, "הגג קרס לגמרי".

מסוק התרסק לתוך פאב הומה בגלזגו, סקוטלנד, 30 בנובמבר 2013. רויטרס
צוותי החילוץ על הגג/רויטרס

קלייר מוריס, המתגוררת סמוך למקום הבילוי, סיפרה לרשת הבריטית: "שמענו את הפגיעה. לא ידענו מה קרה ואז שמענו אנשים יוצאים החוצה בצרחות. לא הייתי בטוחה אם היה פיצוץ. הבת שלי אמרה לי שזה מסוק שפגע בגג. יש שוטרים בכל מקום. אנחנו פשוט המומים". לדבריה, מדובר במקום הומה אדם, בייחוד בערבי סוף השבוע.

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מחשבותיי עם כל מי שנפגע בהתרסקות המסוק בגלזגו ועם שירותי החירום שפועלים שם הלילה".

(עדכון ראשון: 1:32)

מסוק התרסק לתוך פאב הומה בגלזגו, סקוטלנד, 30 בנובמבר 2013. רויטרס
מסוק התרסק לתוך פאב הומה בגלזגו, סקוטלנד, 30 בנובמבר 2013/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully