וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה בבלגיה תכריע: המתת חסד לילדים בכל גיל?

28.11.2013 / 13:20

הפרלמנט בבריסל צפוי לשנות את חוק המתות החסד כך שההליך הקטלני יותר לחולים סופניים בכל גיל. התומכים: "צעד חשוב, גם לרופאים". המתנגדים: "ילד לא מסוגל להחליט זאת"

המדינה הליברלית הלכה צעד אחד רחוק מדי? חברי ועדה בפרלמנט בבלגיה הצביעו אתמול (רביעי) בעד שינוי החוק הנוגע להמתות חסד, כך שההליך הקטלני יותר גם לילדים הלוקים במחלה סופנית. שינוי החוק טעון אמנם הצבעה של כלל חברי הפרלמנט, אולם מכיוון שהרכב הוועדה מייצג היטב את הרכבו של הפרלמנט, בבריסל מעריכים כי הצעד יאושר. בכך תהפוך המדינה המערב-אירופית לראשונה בעולם שתסיר את מגבלת הגיל מהחוק המתיר המתות חסד.

עוד על המתות חסד:
עבר המתת חסד אחרי ניתוח לשינוי מין: "אני מפלצת"
אילו מדינות מתירות את ההליך שאין ממנו דרך חזרה?
דעה | הגיע הזמן שגם בישראל יתנו למות בכבוד

אילוסטרציה. ShutterStock
בלגיה נחשבת ליברלית במיוחד, אך גם בהולנד השכנה מותרת המתת חסד מגיל 12/ShutterStock

לפי החוק החדש, הוריו של הילד החולה יידרשו להוכיח כי ילדם אכן מעדיף את מותו על חייו. פסיכולוג שיפגוש את הילד יעריך את שיקול דעתו ואת מסוגלותו לקבל את ההחלטה הקשה. הסוגיה כבר גרמה לקרע בקואליציה של ראש הממשלה אליו די רופו – הנוצרים הדמוקרטים הצביעו נגד החוק, ואילו הסוציאליסטים והליברלים הצביעו בעדו. גם הבדלנים והירוקים – שתי מפלגות אופוזיציה פלמיות – תומכות במהלך.

"זהו צעד חשוב, לא רק עבור הקטינים עצמם, אלא גם עבור הרופאים שמתמודדים עם המצבים הללו", הסביר חבר הסנאט ז'אן-ז'אק דה גוקט ממפלגת הליברלים. המתנגדים גורסים כי אין זה אפשרי עבור ילד לקבל החלטה קשה כל כך. "לעתים אומרים שמגבלות הגיל הן שרירותיות, אבל ניסיון לקבוע אם קטין מסוגל לקבל החלטה כזאת הוא פעולה שרירותית אף יותר", טענה הסנאטורית אלס ואן-הוף ממפלגת הנוצרים הדמוקרטים.

בלגיה נחשבת למדינה הליברלית ביותר בעולם בכל הנוגע להמתות חסד, והיא אף מתירה זאת למבוגרים שאינם חולים סופניים. הולנד השכנה מתירה כבר מתירה המתת חסד לילדים – בני 12 ומעלה – אולם רק חמישה מקרים תועדו מאז 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully