וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

צפון קוריאה מחריפה את הטון כלפי ארה"ב, השיחות של שש המעצמות עם האיראנים לא נשאו פרי וגל טביעות בחופי ישראל. אלה הכותרות שעשו את השבת

נערה טבעה בחוף בתל אביב ומצבה קשה; חיפושים אחר טובע נוסף

שני מקרי טביעה בתל אביב: צוותי חילוץ והצלה מחפשים אחר הצהריים (שבת) אחר צעיר שככל הנראה נסחף לים בחוף בוגרשוב בתל אביב. במקביל, שוטרים שהוזעקו על ידי מתרחצים חילצו מהמים נערה בת 16 שטבעה בחוף הדולפינריום - ומצבה קשה. חברתה שנסחפה עמה, חולצה מהמים כשהיא בחרדה. צוותי מד"א ממרחב דן שהוזעקו למקום ביצעו בה פעולות החייאה ופינו אותה לבית החולים איכילוב בתל אביב. גולשים שבילו בחוף איתרו את שתי הנערות בים, העלו אותן על הגלשנים והביאו אותן לקו החוף.

מקרי הטביעה בתל אביב מגיעים ברקע מקרה דומה כאשר הבוקר נמצאה גופת גבר, כבן 60, בחוף הרצל בנתניה. צוותי מד"א ממרחב שרון שהוזעקו למקום מצאו אותו על קו החוף, ללא רוח חיים, וקבעו את מותו. ככל הנראה מדובר בגופתו של דייג שנסחף לים. הגופה הועברה לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר, לבירור נסיבות המוות.

סבב השיחות עם אירן נכשל: "פער גדול בין הצדדים"

סבב השיחות בין מעצמות המערב לאירן בנושא תכנית הגרעין שטהרן מפתחת נכשל והמרחק בין עמדות הצדדים נותרו בעינם – כך מסרה אחר הצהריים (שבת) שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, במסיבת עיתונאים בעיר אלמטי שבקזחסטן. הכישלון במאמצים להגיע לפריצת דרך במגעים שהתקיימו ביומיים האחרונים בעיר אלמטי שבקזחסטן מסמן מפלה נוספת של הגישה לפיה ניתן לעצור את אירן מלהגיע למצב בו היא מחזיקה בנשק גרעיני בדרכים דיפלומטיות כאשר לא נקבע מועד לשיחות המשך.

"במהלך היומיים האחרונים דנו ארוכות בנושאים שהצגנו בהצעת הפשרה שנועדה לבנות אמון בין הצדדים", אמרה אשטון, המייצגת את שש המעצמות (ארה"ב, רוסיה, סין, צרפת, בריטניה וגרמניה), "אולם התברר כי נותר פער גדול בין העמדות". בניגוד לדבריה של שרת החוץ של האיחוד האירופי, החבר הרוסי בצוות המשא ומתן נשמע אופטימי יותר. לדבריו, במהלך השיחות הושג "צעד משמעותי קדימה", אם כי הוא ציין שלא הושגה כל פשרה בין הצדדים.

בריטניה: "התבקשנו לפנות את השגרירות בצפון קוריאה עד יום רביעי"

המשטר בצפון קוריאה פנה אתמול (שישי) לשגרירויות של רוסיה ובריטניה בבקשה שישקלו לפנות את אנשי הצוות המוצבים בפיונגיאנג, בירתה של המדינה המסוגרת, על רקע התגברות המתח באזור בימים האחרונים. "התבקשנו לפנות את השגרירות בפיונגיאנג עד 10 באפריל", נמסר בהודעת משרד החוץ הבריטי. "צפון קוריאה הודיעה לנו שלא תוכל לערוב לביטחון אנשינו במקרה של עימות", נמסר בהודעה.

מוקדם יותר היום דיווחו מקורות צבאיים בסיאול, בירת קוריאה הדרומית, כי שכנתה מצפון הטעינה שני טילים בליסטיים לטווח בינוני מסוג "מוסודן" על גבי משגרים כהכנה אפשרית ל"מתקפת פתע". בתגובה, פרסה דרום קוריאה שתי ספינות מלחמה הנושאות מערכות הגנה מפני טילים בחופיה.

ארה"ב לסין: "רסנו את צפון קוריאה - או שנגביר הנוכחות הצבאית באזור"

ארצות הברית מזהה שינוי מסוים ביחסה של סין כלפי צפון קוריאה, ובממשל דורשים ביתר תוקף מבייג'ין לפעול בנחישות נגד הצהרותיה וצעדיה הלוחמניים של המדינה המבודדת, שהענק הסיני הוא פטרונה ובן בריתה המשמעותי היחיד. הניו יורק טיימס דיווח הבוקר כי נשיא ארה"ב ברק אובמה שוחח לאחרונה על הנושא עם מקבילו הסיני שי ג?ין-פינג ובכירים בוושינגטון העבירו לסינים מסר לפיו אם סין לא תפעל – היא תאלץ להשלים עם נוכחות צבאית אמריקאית מוגברת בחצר האחורית שלה.

הנשיא אובמה תידרך את הנשיא ג'ינפינג על התוכניות האמריקאיות לעבות את מערך ההגנה מפני טילים באזור ולפעול בדרכים נוספות כדי להרתיע את המשטר בפיונגיאנג. שתיקתה של סין נוכח תגבור הכוחות האמריקני באזור - הן בערוצים הרשמיים והן בערוצים החשאיים - מהווה לדברי גורמים אמריקאים עדות נוספת לשינוי המדיניות הסיני ביחס לשכנתה הסוררת צפון קוריאה, דווח בטיימס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ארגון המורים של אירלנד פתח בחרם אקדמי על ישראל

ארגון המורים של אירלנד הכריז ביום חמישי האחרון על חרם אקדמי על ישראל, כך דווח בכלי התקשורת במדינה. הארגון, שמייצג מעל 14 אלף מורי בתי הספר העל יסודיים במדינה ומרצים באוניברסיטאות, מכללות ומכונים טכנולוגיים, הצביע בעד החרמת כל שיתוף פעולה אקדמי עם המוסדות בישראל.

ההצעה שהתקבלה קראה לחברי ארגון המורים לסיים את עבודתם עם מקביליהם מישראל ו"לחדול מכל שיתוף פעולה תרבותי או אקדמי עם ישראל, כולל חילופי מדענים, סטודנטים ודמויות אקדמאיות, כמו גם כל שיתוף פעולה בתכניות מחקר". הצעה עברה פה אחד בהצבעה בכינוס ארגון המורים של אירלנד בעיר גאלווי ביום חמישי האחרון. בכך הפך הארגון לראשון בתחומי האיחוד האירופי שהודיע על חרם אקדמי כולל על ישראל.

העיתונאי הוותיק אמנון דנקנר הלך לעולמו

אמנון דנקנר הלך לעולמו אתמול אמש (שישי) במפתיע, לאחר שלקה ככל הנראה בהתקף לב. בסביבות השעה 22:00 התקבלה קריאה במד"א לאחר שאשתו חזרה לביתם ומצאה אותו כשהוא ללא רוח חיים. הצוותים ביצעו בו פעולות החייאה במשך כשעה וחצי אך נאלצו לבסוף לקבוע את מותו.

דנקנר, 67, מבכירי העיתונאים בישראל, מוכר מהופעותיו בתכניות הטלוויזיה "פופוליטיקה" ו"מועצת החכמים", מטוריו בעיתונים שונים – בין היתר כתב לדבר, הארץ וחדשות, ובשבועות האחרונים החל לכתוב טור אישי בעיתון החדש סופהשבוע – וכמובן מימיו כעורך הראשי של מעריב. כמו כן, הוא זכור בשל מאמרים שערורייתיים כמו "איפה הבושה" שכתב ביחד עם העיתונאי דן מרגלית ו"אין לי אחות" שעורר סערה בשנות ה-80. לאורך השנים ניצב במרכזם של פולמוסים רבים, בין היתר כמי שתמך בפומבי במאבקו של אריה דרעי נגד הרשעתו בפלילים, וכן כידידו הקרוב והתומך של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. לאחרונה עמד שוב בעין הסערה, לאחר ההכרזה שלו, בעקבות תוצאות משפטו של אולמרט, כי על פרקליט המדינה משה לדור "לא רק להתפטר, אלא להתאבד".

האו"ם: "זרם הפליטים מסוריה מרושש אותנו"

האו"ם יאלץ להפחית בקרוב את היקף הסיוע ההומניטרי לפליטים הסורים, מאחר והמספר ההולך וגבר של הפליטים עולה על התרומות הבינלאומיות לארגון, כך דווח אמש (שישי) ב"ניו יורק טיימס". "הצרכים עולים באופן אקספוננציאלי ואנו מרוששים", אמר מריקסי מרקדו דובר יוניצ"ף לכתבים בג'נבה. "ברחבי האזור, רבים מהמבצעים שלנו ייאלצו להתחיל לקצץ במשאבים אלא אם נקבל תקצוב".

בתוך כך, נשיא סוריה בשאר אסד הזהיר מ"אפקט דומינו" שייווצר במזרח התיכון במקרה של נפילת המשטר בארצו. בראיון ששודר אתמול בערוץ הטורקי "אולוסל קנאל" אמר אסד כי "אנו מוקפים במדינות שמסייעות למחבלים ומאפשרות להם לחדור לסוריה". הוא האשים את טורקיה בתמיכה במורדים, אך טען כי לא ברור האם ירדן תומכת במתכוון ביריביו. אסד הזהיר כי אם משטרו ייפול או במקרה שסוריה תחולק, זה יגרום ל"אפקט דומינו" ברחבי האזור וייצור "תקופה של חוסר יציבות לאורך שנים ואולי עשורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully