וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: "התבקשנו לפנות את השגרירות בצפון קוריאה עד יום רביעי"

המשבר בקוריאה מחריף: המשטר במדינה פנה לבני הברית הרוסים ולבריטניה, והמליץ לפנות דיפלומטים זרים משטחה נוכח המתח הגובר באזור. "הם אמרו שלא יוכלו לערוב לביטחוננו"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

עדות נוספת להחרפת המשבר בחצי האי הקוריאני: המשטר של צפון קוריאה פנה היום (שישי) לשגרירויות של רוסיה ובריטניה בבקשה שישקלו לפנות את אנשי הצוות המוצבים בפיונגיאנג, בירתה של המדינה המסוגרת, על רקע התגברות המתח באזור בימים האחרונים. "התבקשנו לפנות את השגרירות בפיונגיאנג עד 10 באפריל", נמסר בהודעת משרד החוץ הבריטי. "צפון קוריאה הודיעה לנו שלא תוכל לערוב לביטחון אנשינו במקרה של עימות", נמסר בהודעה.

מוקדם יותר היום דיווחו מקורות צבאיים בסיאול, בירת קוריאה הדרומית, כי שכנתה מצפון הטעינה שני טילים בליסטיים לטווח בינוני מסוג "מוסודן" על גבי משגרים כהכנה אפשרית ל"מתקפת פתע". בתגובה, פרסה דרום קוריאה שתי ספינות מלחמה הנושאות מערכות הגנה מפני טילים בחופיה.

דובר השגרירות הרוסית בפיונגיאנג, דניס סמסונוב, מסר כי מוסקבה "בוחנת את הבקשה של צפון קוריאה", אולם אין בכוונתה לפנות את השגרירות בשלב זה שכן לדבריו לא ניכרו לפי שעה סימנים מדאיגים בבירת צפון קוריאה. ממשרד החוץ הבריטי נמסר כי "אנו מאמינים שהבקשה היא חלק מהרטוריקה של צפון קוריאה, לפיה נשקף לה איום מארצות הברית. אנו שוקלים את צעדינו הבאים, כולל שינוי באזהרת המסע שלנו".

הבקשה הצפון-קוריאנית מגיעה כאמור לאחר שזו הטעינה שני טילים בליסטיים והסתירה אותם במתקן סודי בחופה המזרחי. שני פקידים בכירים בסיאול סיפרו כי המשגרים שונעו על גבי רכבת למזרח. להערכתם, הצעד עשוי להצביע על מוכנותה של צפון קוריאה לשיגור טיל באופן פתאומי. הטילים מהווים איום פוטנציאלי על מדינות בעולם המערבי - מיפן, דרך האי גואם שבשליטת ארה"ב באוקיינוס השקט ועד לאלסקה.

טיל בליסטי שהוצג במצעד צבאי בפיונגיאנג. צפון קוריאה. אפריל, 2012. רויטרס
צפון קוריאה הטעינה שני טילים בליסטיים על משגרים והסתירה אותם במתקן סודי בחופה המזרחי/רויטרס

סוכנות הידיעות של דרום קוריאה דיווחה כי הטיל השני הועבר לאחרונה, לאחר שמוקדם יותר השבוע העבירה המדינה הקומוניסטית טיל מאותו הסוג לחוף המזרחי, צעד שהוביל את ארצות הברית לשלוח את המערכת המתקדמת שלה להגנה מפני טילים לבסיסה בגואם. משרד ההגנה בסיאול, שאישר מוקדם יותר השבוע את מעבר הטיל הראשון, סירב להגיב לדיווח היום.

אתמול אמר גורם בכיר בפנטגון לרשת סי-אן-אן כי מידע מודיעיני מעלה שצפון קוריאה עושה הכנות מתקדמות לשיגור טיל בליסטי בין-יבשתי בימים הקרובים או בשבועות הקרובים. לפי הדיווח, ניתוח מודיעיני של תצלומי לוויין העלה כי פיונגיאנג עושה הכנות לירי הטיל ממשגר נייד. קודם לכן, אמר שר הגנה של דרום קוריאה, קים קוואן ג'ין, לוועדה פרלמנטרית בסיאול כי צפון קוריאה שינעה טיל בעל טווח בינוני לחופה המזרחי למטרת ניסוי מיידי או תרגיל צבאי. ואולם, הוא העריך כי הטיל אינו מכוון ליבשת אמריקה, אך ייתכן שהוא מכוון לבסיס האמריקני בגואם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully