וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח מודיעין: ייתכן שיגור טיל מקוריאה בימים הקרובים

גורם בפנטגון אמר כי ניתוח תצלומי לוויין העלה שפיונגיאנג עושה הכנות מתקדמות לירי טיל בין-יבשתי ממשגר נייד. הבוקר דווח כי צפון קוריאה שינעה טילים אל חופה המזרחי

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

מידע מודיעיני מעלה כי צפון קוריאה עושה הכנות מתקדמות לשיגור טיל בליסטי בין-יבשתי בימים הקרובים או בשבועות הקרובים, כך אמר היום (חמישי) גורם בכיר בפנטגון לרשת סי-אן-אן. ההערכה האחרונה מוסיפה לאיומיה האחרונים של המדינה הסוררת לפתוח במלחמה נגד שכנותיה דרום קוריאה, יפן וארצות הברית. לפנות בוקר אף הזהירה צפון קוריאה כי מלחמה אפשרית עלולה לפרוץ באזור "כבר היום או מחר". לפי הדיווח האחרון, ניתוח מודיעיני של תצלומי לוויין העלה כי פיונגיאנג עושה הכנות לירי הטיל ממשגר נייד.

הבוקר אמר שר הגנה של דרום קוריאה, קים קוואן ג'ין לוועדה פרלמנטרית בסיאול כי צפון קוריאה שינעה טיל בעל טווח בינוני לחופה המזרחי למטרת ניסוי מיידי או תרגיל צבאי. ואולם, הוא העריך כי הטיל אינו מכוון ליבשת אמריקה, אך ייתכן שהוא מכוון לבסיס האמריקני בגואם.


משבר בקוריאה - כותרות נוספות
שליט צפון קוריאה: הבחור המשוגע שמאיים על המערב
צפון קוריאה: ”המלחמה עם ארה”ב עלולה לפרוץ כבר היום”
נשק גרעיני וטילים בליסטיים: כך תיראה מלחמה בצפון קוריאה
פרשנות: תקיפה אמריקנית בצפון קוריאה תאותת לאיראן

תרגיל ארטילריה ושיגור טילים של צפון קוריאה. מרץ 2013. רויטרס
המלחמה תחל כבר היום או מחר? קים ג'ונג און ובכירי צבאו/רויטרס

בימים האחרונים העריכו גורמים בדרום כי צפון קוריאה עלולה לשגר טיל או לערוך ניסוי לרגל יום השנה ה-101 לציון לידתו של קים איל סונג, החל ב-15 באפריל. קים איל סונג, המכונה "המנהיג הגדול", הינו מייסד האומה וסבו של המנהיג הנוכחי.

הבוקר דווח כי צפון קוריאה ככל הנראה שינעה טילים לטווח בינוני מסוג "מוסודן" אל חופה המזרחי. מומחים אמריקניים מאמינים שצפון קוריאה התחמשה בטילי טייפודונג-2 המסוגלים להגיע אפילו עד אלסקה. מערכות הטילים שהוצבו בגואם מסוגלות ליירט טילים בטווח של עד 250 קילומטרים, גם במעופם באטמוספרה. אך מבקרי מערכת היירוט הזכירו אמש כי רק שתיים משש המערכות שנבנו הוגדרו מבצעיות עד כה וכי היתר אינן אמורות להיכנס לשירות לפני 2017. מערכת ההגנה תוצב באי בשבועות הקרובים, ותכלול משגר טילים על גבי כלי רכב וספינות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
תרגיל ארטילריה ושיגור טילים של צפון קוריאה. מרץ 2013. רויטרס
תרגיל ארטילריה ושיגור טילים של צפון קוריאה/רויטרס

בשבועות האחרונים שיגרה ארה"ב לחצי האי הקוריאני אמצעי לחימה שונים כדי לאותת לצפון קוריאה לסגת מאיומה. בין היתר ביצעו מפציצים חמקניים טיסות באזור הגבול ומשחתות נשלחו לאזור. אמש הודיע הפנטגון על הצבת מערכת "תאאד" באי גואם, צעד המבטא את החשש הממשי ביותר עד כה מפני שיגורטילים מקוריאה אל חופה המערבי של ארה"ב. לדברי הפנטגון, "ארצות הברית נותרת איתנה מול הפרובוקציות של צפון קוריאה, ומוכנה להגן על הטריטוריה שלה (באי גואם), על בעלות בריתה דרום קוריאה ויפן ועל והאינטרסים הלאומיים שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully