וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשק גרעיני וטילים בליסטיים: כך תיראה מלחמה בצפון קוריאה

פיונגיאנג איימה כי מלחמה עלולה לפרוץ כבר היום. בתרחיש של הסלמה צבאית, איך יושמדו סוללת ההגנה האווירית וכיצד יופצצו קווי התחבורה של המדינה המבודדת? תסריט אפשרי

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

כיצד עשויה להיראות מלחמה בחצי האי הקוריאני? בעוד שמומחים רבים מטילים ספק ביכולתה של צפון קוריאה לבצע מתקפת טילים ארוכת-טווח, הרי שההסלמה הצבאית בקוריאה עלולה לגרור את הצדדים למשבר צבאי מקומי שקשה יהיה להעריך את התפתחותו בהמשך.

פיונגיאנג החריפה את ניסוח איומיה כלפי שכנותיה, דרום קוריאה ויפן, ואיימה לאחרונה לשגר נשק גרעיני לעבר חופה המערבי של ארצות הברית, ולפנות בוקר אף הזהירה כי מלחמה אפשרית עלולה לפרוץ באזור "כבר היום או מחר". זאת, לאחר הודעתה של וושינגטון על שינוע מערכות הגנה מפני טילים לגואם. אמש הודיע צבא צפון קוריאה כי קיבל אור ירוק לתקיפה צבאית נגד ארה"ב, הכוללת אפשרות לשימוש בנשק גרעיני.

המשבר בקוריאה - כותרות אחרונות
צפון קוריאה: המלחמה עם ארה"ב עלולה לפרוץ כבר היום
חודשה הפעילות בכור הגרעיני ביונגביון שהיה סגור במשך שנים
הצפון סגר את המפעל המשותף עם הדרום בגבול בין המדינות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הערכה של טווחי הטילים של צפון קוריאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת סי-אן-אן הציגה אמש תסריט מלחמה אפשרי למשבר בהשתתפות גנרל במילואים, ג'יימס מרקס הוא העריך כי אם צפון קוריאה תהיה הראשונה לפתוח במלחמה, הצבא הקומוניסטי יחל בירי ארטילרי מעבר לגבול הדרום. הירי יחפה על כוחות קומנדו מיוחדים שיפשטו על חופי הדרום. פיונגיאנג גם תפעיל סוכנים רדומים הנמצאים בדרום קוריאה, שיסייעו לשלטונותיה לזהות מטרות צבאיות ולטווחן.

בתגובה, לפי תסריט המלחמה הזה, ארה"ב תשמיד את כוחות הארטילריה של צפון קוריאה בהפצצה אווירית ובירי מספינות. לאחר מכן, ובסיוע הצבא של דרום קוריאה, יושמדו מערכות ההגנה האווירית של הצפון, כמו גם אמצעי התקשורת של המדינה ונתיבי התחבורה המרכזיים שלה - באופן שישתק לגמרי את יכולתה להגיב צבאית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בשבועות האחרונים שיגרה ארה"ב לחצי האי הקוריאני אמצעי לחימה שונים כדי לאותת לצפון קוריאה לסגת מאיומה. בין היתר ביצעו מפציצים חמקניים טיסו באזור הגבול ומשחתות נשלחו לאזור. אמש הודיע הפנטגון על הצבת מערכת "תאאד" באי גואם, צעד המבטא את החשש הממשי ביותר עד כה מפני שיגור טילים מקוריאה אל חופה המערבי של ארה"ב.

הבוקר דווח כי צפון קוריאה ככל הנראה שינעה טילים לטווח בינוני מסוג "מוסודן" אל חופה המזרחי. מומחים אמריקניים מאמינים שצפון קוריאה התחמשה בטילי טייפודונג-2 המסוגלים להגיע אפילו עד אלסקה. מערכות הטילים שהוצבו בגואם מסוגלות ליירט טילים בטווח של עד 250 קילומטרים, גם במעופם באטמוספרה. אך מבקרי מערכת היירוט הזכירו אמש כי רק שתיים משש המערכות שנבנו הוגדרו מבצעיות עד כה וכי היתר אינן אמורות להיכנס לשירות לפני 2017. מערכת ההגנה תוצב באי בשבועות הקרובים, ותכלול משגר טילים על גבי כלי רכב וספינות.

מטוס חמקן מדגם B-2 בשמי סיאול, דרום קוריאה. רויטרס
מפציץ חמקן B-2 בגבול עם דרום קוריאה, בשבוע שעבר/רויטרס
מטוס ריגול U-2 אמריקני בגבול בין דרום קוריאה לצפון קוריאה. רויטרס
מטוס ביון מדגם U-2 של ארה"ב בשובו מגיחה בגבול דרום קוריאה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully