וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה חידשה הפעילות בכור גרעיני - "למטרות צבאיות"

2.4.2013 / 8:25

בהודעה רשמית נמסר כי הפעילות בכור ביונגביון שנסגר לפני שש שנים תחודש, כולל העשרת אורניום. מנגד, פורסם נאום של שליט המדינה קים בו הסביר: "הגרעין – בסיס לשלום"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(צפו בהתייחסות הבית הלבן לאיומים מצפון קוריאה, אתמול)

צפון קוריאה החלה היום (שלישי) בפעילות מחודשת בכור הגרעיני שנסגר לפני שש שנים ביונגביון, ובכלל זה בהעשרת אורניום. כך דווח בסוכנות הידיעות הרשמית של המדינה. דובר הסוכנות לאנרגיה אטומית במדינה אמר כי תחודש הפעילות בכל מתקניה הגרעיניים של המדינה, כולל הכור ביונגביון, וכי היא תשמש לצרכי ייצור חשמל כמו גם לצרכים צבאיים. הכור נסגר באופן רשמי ב-2007, אולם בשנה שעברה כבר היו דיווחים בתקשורת האמריקאית לפיהם הפעילות במקום חודשה.

ההודעה הרשמית על חידוש הפעילות מגיעה על רקע איומים יומיומיים מצדה של המדינה המבודדת על ארצות הברית ודרום קוריאה. למרות המסר המאיים, בנאום שפורסם היום במלואו אמר שליט המדינה, קים ג'ונג און, כי כוחה הגרעיני הוא חלק מהתפתחותה הכלכלית החיונית. "כוח גרעיני חזק הוא הבסיס לשלום ושגשוג, ולכן גם לאושרם הפרטי של אנשים", טען קים בפני הוועידה המרכזית של מפלגת הפועלים שנועדה ביום ראשון.

הכור הגרעיני ביונגביון, צפון קוריאה, 2008. רויטרס
הכור הגרעיני ביונגביון ב-2008/רויטרס

קים הוסיף כי בהיסטוריה המודרנית לא הייתה פלישה למדינה בעלת כוח גרעיני וכן כי "ככל שיכולת התקיפה הגרעינית גדולה יותר, כך גדלה ההרתעה מפני פלישה". בדבריו הפומביים הראשונים מאז הודיעה מדינתו כי היא "במצב מלחמה" עם דרום קוריאה, הוסיף קים כי "כוחנו הגרעיני הוא אמצעי הרתעה ומבטיח את יכולתנו להגן על ריבונותנו". למרות שהגן על זכותה של מדינתו לגרעין, האשים מנהיג צפון קוריאה את ארצות הברית בכך שהיא מנסה לגרור את אותה למרוץ חימוש, בכדי לעכב את התפתחותה הכלכלית.

בסוף השבוע הודיעה צפון קוריאה כי היא נכנסת ל"מצב מלחמה" עם דרום קוריאה, זאת כחלק מההסלמה הרטורית בשבועות האחרונים מצדה של פיונגיאנג כנגד סיאול ווושינגטון בתגובה לסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על צפון קוריאה עקב ניסויי הגרעין שערכה. "מרגע זה והלאה, יחסי הצפון והדרום נכנסים למצב של מלחמה, כל עניין שיעלה בין הצדדים יטופל בהתאם לכך", כך הצהיר הלילה בכיר צפון קוריאני. יש להזכיר, כי קוריאה הצפונית והדרומית נמצאות מבחינה טכנית במצב של מלחמה מאז תמה המלחמה ביניהן בשנת 1953 בהסכם שביתת נשק ולא בהסכם שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully