וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סין תגברה את כוחותיה בגבול עם צפון קוריאה"

רשת פוקס דיווחה כי בת בריתה של המדינה הסוררת העלתה את רמת הכוננות לאור המתיחות בין שתי הקוריאות. גם ארצות הברית תגברה כוחות באזור, ושלחה משחתת וראדאר ימי עצום

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

גורמים אמריקאים אמרו שסין – מבנות בריתה היחידות של צפון קוריאה - הציבה כוחות צבאיים בכוננות מוגברת בחלקה הצפוני-מזרחי של המדינה בעקבות המתיחות בין הקוריאות. כך דיווחה אמש (שני) רשת FOX. דיווחים מהאזור חשפו שהצבא הסיני הגביר את המערך הצבאי בתגובה לאירועים האחרונים, בייחוד בעקבות הכרזתה של צפון קוריאה על "מצב מלחמה" ואיומיה לנהל מתקפת טילים נגד ארה"ב ודרום קוריאה. לדברי הגורמים האמריקאים, צבא סין הגביר את הגיוס הצבאי באזור הגבול עם צפון קוריאה מאז אמצע חודש מרץ, כולל תנועת כוחות ופעילות מטוסי קרב. עוד דווח כי הצי הסיני ביצע גם תמרונים שכללו ירי אש חיה באזור.

כוחות צבא סין פושטים על העיר אורומצ'י בעקבות מהומות אויגורים, יולי 2009. Eugene Hoshiko, AP
סין תגברה את הכוחות בעקבות המתיחות האחרונה בין הקוריאות/AP, Eugene Hoshiko

קודם לכן דיווחה רשת NBC כי ארה"ב שלחה לאוקיינוס השקט ספינת טילים בעקבות האיום מצפון קוריאה. על פי הדיווח, ה-USS Fitzgerald מסוגלת ליירט ולהשמיד טילים. גם רשת CNN כי הצי האמריקאי מעביר לפחות ספינת מלחמה אחת לעבר קו החוף של צפון קוריאה וכי ייתכן שספינות נוספות עושות את דרכן לאזור. עוד דווח כי רדאר ימי, העונה לשם SBX-1 ומוצב על גבי אסדה, הועבר גם הוא לאזור. מדובר ברדאר הפועל בדרך כלל באזור האוקיינוס השקט. גורם במשרד ההגנה האמריקאי אמר כי פריסות אלה נועדו לפקח על המהלכים הצבאיים של צפון קוריאה, ובייחוד על שיגורי טילים שארה"ב חוששת כי יבוצעו בשבועות הקרובים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
משחתת הצי האמריקני "סן ג'קינטו" באוקיינוס האטלנטי. 6 ביוני 2012. AP
משחתת של ארה"ב/AP

מדובר בצעד נוסף של המעצמה הגדולה בעולם לסייע לדרום קוריאה בעימות עם השכנה מצפון. אמש שלחה ארצות הברית לדרום קוריאה מטוסי קרב חמקניים מדגם F-22, במסגרת התמרונים הצבאיים המשותפים אותם מקיימות בימים אלה שתי המדינות. בהודעה של הכוחות האמריקאים בדרום קוריאה הם קראו לצפון קוריאה, שהביעה זעם על התמרונים בשבועות האחרונים, לשמור על איפוק בתגובותיה. זאת לאחר שבסוף השבוע הכריזה צפון קוריאה כי היא "במצב מלחמה" עם שכנתה מדרום.

למרות הדיווחים, הבית הלבן הודיע כי ארה"ב לוקחת ברצינות את איומי המלחמה של צפון קוריאה, אך לפי שעה לא ראתה כל סוג של גיוס כוחות בהיקף יוצא דופן או הצבה של כוחות על ידי פיונגיאנג. "לא ראינו פעולות התומכות באיום", אמר דובר הבית הלבן ג'יי קרני בשיחה עם כתבים. לדבריו, "למרות האיומים החריפים שאנו שומעים מפיונגיאנג, איננו רואים שינויים במערך הצבאי של צפון קוריאה".

הרדאר הימי האמריקאי SBX-1  המוצב באוקיינוס השקט ומסוגל לקלוט שיגורי טילים נשלח לכיוון קוריאה. AP
ה- SBX-1 בחופי האוקיינוס השקט/AP

קרני התייחס להעברת מטוסי הקרב החמקניים מארה"ב לדרום קוריאה ואמר כי זהו צעד שמטרתו "להראות לצפון את נחישותנו ולהפחית את הלחץ על סיאול לנקוט בפעולה חד-צדדית". לדבריו, שליחת המטוסים השיגה את מטרותיה. "אני גם רוצה לציין שהדפוס הזה של איומים לוחמניים אינה חדש. זה מוכר", אמר. "ואנו לוקחים זאת ברצינות רבה. אנו נוקטים בצעדים זהירים בתגובה לכך, אבל זה עולה בקנה אחד עם התנהגות בעבר".

אתמול אמרו בכירים במשרד ההגנה האמריקאי כי ארצות הברית "תמשיך להציג יכולות צבאיות מתקדמות" בקוריאה, לאור התגברות המתיחות בינה ודרום קוריאה לבין צפון קוריאה. הגורמים במשרד ההגנה סירבו לפרט על הצעדים הבאים של וושינגטון, אך העיתון "וול סטריט ג'ורנל", שציטט את הגורמים, דיווח כי מעופם של שני מטוסי החמקן מסוג B-2 של צבא ארצות הברית בשמי קוריאה בשבוע שעבר ואת מעופו של המפציץ הכבד B-52 כחודש לפני בשמי חצי האי, כחלק מהטקטיקה שנוקטת ארצות הברית.

שליט צפון קוריאה קים ז'ונג און ובכירים בצבאו, 29 במרץ 2013. רויטרס
צפון קוריאה הכריזה על "מצב מלחמה" עם הדרום/רויטרס

אותם גורמים ציינו כי היכולות המתקדמות יבואו לידי ביטוי במהלך התמרון המשותף של צבא ארצות הברית ודרום קוריאה. לדבריהם, למרות הסיכון הכרוך בשליחת מפציצים לשטח קוריאה, הם מאמינים כי הצעד יוביל בסופו של דבר לייצוב האזור. התגובה האמריקאית באה לאחר הכרזת צפון קוריאה על "מצב מלחמה" עם דרום קוריאה לאור הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו עליה בשל ניסויי הגרעין שערכה. המשטר בפיונגיאנג אף איים להפסיק את שיתוף הפעולה עם דרום קוריאה בהפעלת פארק התעשייה קאסונג בצפון קוריאה, שבו מעסיקות חברות דרום קוריאניות יותר מ-50 אלף צפון קוריאנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully