וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "נמשיך להפעיל אמצעים מתקדמים בקוריאה"

לאור המתיחות בחצי האי הקוריאני, הבהירו בארה"ב כי יחשפו יכולות מתקדמות בתמרון המשותף עם צבא דרום קוריאה. בכירי המפלגה השולטת בצפון קוריאה יתכנסו לדון בצעדיהם הבאים

בכירים במשרד ההגנה האמריקאי מסרו הלילה (ראשון) כי ארצות הברית "תמשיך להציג יכולות צבאיות מתקדמות" בקוריאה, לאור התגברות המתיחות בינה ודרום קוריאה לבין צפון קוריאה. הגורמים במשרד ההגנה סירבו לפרט על הצעדים הבאים של וושינגטון, אך העיתון "וול סטריט ג'ורנל", שציטט את הגורמים, דיווח כי מעופם של שני מטוסי החמקן מסוג B-2 של צבא ארצות הברית בשמי קוריאה בשבוע שעבר ואת מעופו של המפציץ הכבד B-52 כחודש לפני בשמי חצי האי, כחלק מהטקטיקה שנוקטת ארצות הברית.

מפציץ גרעיני מדגם B-52 של חיל האוויר האמריקני. AP
B-52 - המפציץ הגרעיני האמריקאי/AP

אותם גורמים ציינו כי היכולות המתקדמות יבואו לידי ביטוי במהלך התמרון המשותף של צבא ארצות הברית ודרום קוריאה. לדבריהם, למרות הסיכון הכרוך בשליחת מפציצים לשטח קוריאה, הם מאמינים כי הצעד יוביל בסופו של דבר לייצוב האזור. התגובה האמריקאית באה לאחר הכרזת צפון קוריאה על "מצב מלחמה" עם דרום קוריאה לאור הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו עליה בשל ניסויי הגרעין שערכה. המשטר בפיונגיאנג אף איים להפסיק את שיתוף הפעולה עם דרום קוריאה בהפעלת פארק התעשייה קאסונג בצפון קוריאה, שבו מעסיקות חברות דרום קוריאניות יותר מ-50 אלף צפון קוריאנים.

בכיר נוסף במשרד ההגנה בארצות הברית אמר כי ארצות הברית ודרום קוריאה גיבשו בחודש שעבר תכנית לתגובה על צעדים עתידיים של צפון קוריאה. לדבריו, התכנית כוללת צעדים לפעולות צבאיות מצד פיונגיאנג, אשר סיאול תנקוט בגיבוי אמריקאי. התגובות נועדו למנוע מצפון קוריאה לתקוף מטרות בדרום, ולא כדי להסלים את המצב. המפקד הבכיר של צבא ארצות הברית בדרום קוריאה, גנרל ג'יי.די טרומן, השתתף בגיבוש צעדי התגובה של שתי המדינות. הקצין הבכיר הציג את תרחישי המלחמה האפשריים בפני בכירים במשרד ההגנה האמריקאי שביקרו במפקדת הכוחות האמריקאים בדרום קוריאה.

שליט צפון קוריאה קים ז'ונג און ובכירים בצבאו, 29 במרץ 2013. רויטרס
קים ז'ונג און חותם על פקודה המנחה להיערך לתקיפת בסיסים אמריקאיים באזור/רויטרס

היום צפוי להתכנס מרכז ועידת המפלגה הקומוניסטית בצפון קוריאה, השולטת במדינה המבודדת, כדי לבחון את הצעדים שנקט מנהיג המדינה, קים ג'ונג און. אתמול דווח כי בפגישה שקיים עם הגנרלים הבכירים של צבאו, חתם קים על פקודה המנחה את יחידות הטילים של צבאו להתכונן לתקיפה של בסיסים אמריקאיים בדרום קוריאה ובאוקיינוס השקט. בכינוס צפוי הרודן הצעיר להציג את עמדתו בנוגע לתכנית הגרעין של פיונגיאנג וכן את האסטרטגיה הצבאית שגיבשו אנשיו לאור המתיחות עם ארצות הברית ודרום קוריאה, העלולה להסלים למלחמה. "הפגישה עשויה להבהיר לאן מועדות פני פיונגיאנג", הסביר גורם בכיר בדרום קוריאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully