וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הרגע שבו חתמה צפון קוריאה על תקיפת ארה"ב?

30.3.2013 / 0:27

בתמונות שפרסמה צפון קוריאה נראה השליט קים בדיון עם בכירי הצבא, כשלידו מפה עם הכיתוב "התכנית האסטרטגית לתקיפת שטח ארה"ב". בפגישה הכריז כי "הגיע הזמן לחסל חשבונות"

עד כמה הרגעים הללו דרמטיים? שפטו בעצמכם. סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה פרסמה אתמול (שישי) תמונות שמתעדות לכאורה את מנהיג המדינה המסוגרת, קים ג'ונג און, במהלך פגישה שקיים עם הגנרלים הבכירים של צבאו. לפי הדיווחים הצפון קוריאניים, בפגישה חתם קים על פקודה המנחה את יחידות הטילים של צבאו להתכונן לתקיפה של בסיסים אמריקאיים בדרום קוריאה ובאוקיינוס השקט.

שליט צפון קוריאה קים ז'ונג און ובכירים בצבאו, 29 במרץ 2013. רויטרס
קים ג'ונג און בפגישה. ברקע: המפה שעליה נכתב "תכנית הכוח האסטרטגי לתקיפת שטחה של ארצות הברית"/רויטרס

אם לא די בכך, בצדה השמאלי של אחת התמונות נראה הכיתוב "תכנית הכוח האסטרטגי לתקיפת שטחה של ארצות הברית" על אחת המפות. כמו כן, דווח כי הרודן הכריז בפגישה כי "הגיע הזמן לחיסול חשבונות עם האימפריאליסטים האמריקאים". טיבן של התמונות ונכונות הדיווח אינם ברורים, בייחוד על רקע העובדה שלצפון קוריאה כלל אין יכולת לשגר טילים שיגיעו עד ארצות הברית.

שליט צפון קוריאה קים ז'ונג און ובכירים בצבאו, 29 במרץ 2013. רויטרס
חיסול החשבונות מתקרב?/רויטרס

פרסום התמונות בא לאחר שצבא ארצות הברית הטיס שלשום בשמי חצי האי הקוריאני שני מטוסי חמקן שביכולתם לשאת פצצות גרעיניות. המטוסים, מדגם B-2, המריאו ממדינת מיזורי שבארצות הברית וגמאו מרחק של 21 אלף קילומטרים לדרום קוריאה ובחזרה. במהלך הטיסה השליכו הטייסים תחמושת-דמה מעל שטח דרום קוריאה. צבא ארצות הברית הודיע כי מטרת הפעולה הייתה להדגים את "יכולתה של ארצות הברית לבצע תקיפה מדויקת וארוכת טווח במהירות ובכל עת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully