וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: נמצאים בכוננות לתקוף בסיסי צבא ארה"ב

29.3.2013 / 1:41

צפון קוריאה לא נשארה חייבת לאחר גיחת החמקנים האמריקאים לשמיה, ומנהיגה הורה ליחידות הטילים להיות בכוננות תקיפת בסיסי צבא ארה"ב בדרום. "הגיע הזמן לחיסול חשבונות"

בעקבות התרגיל הצבאי שערכה אתמול ארצות הברית בשמי קוריאה, הורה היום (שישי) מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און ליחידות הטילים במדינה להיות בכוננות תקיפת בסיסים אמריקאים בדרום ובאוקיינוס השקט. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה, ג'ונג און אמר בתום פגישה עם גנרלים בכירים כי "הגיע הזמן לחיסול חשבונות עם האימפריאליסטים האמריקאים". בתוך כך, סוכנות ידיעות דרום קוריאנית דיווחה כי "חלה עלייה בתנועת כלי רכב וחיילים בבסיסי הטילים הבינוניים וארוכי הטווח של צפון קוריאה", אך לא ניתן היה להשיג אישור רשמי לכך.

קוריאה הצפונית מציינת שנה למותו של שליט המדינה קים ג'ונג-איל ולעלייתו לשלטון של בנו קים ג'ונג-און. 17 בדצמבר 2012. רויטרס
"הגיע הזמן לחסל חשבונות". קים ג'ונג און/רויטרס

כאמור, אתמול הטיס צבא ארה"ב שני מטוסים חמקנים המסוגלים לשאת פצצות גרעיניות בשמי קוריאה. שני המטוסים, מדגם B-2, המריאו מבסיס וויטמן במדינת מיזורי ועשו מרחק של 21 אלף קילומטרים בטיסתם הלוך וחזור לשמי דרום קוריאה. המטוסים השליכו במהלך הטיסה תחמושת-דמה בדרום קוריאה. בהודעה מטעם צבא ארצות הברית נמסר כי הגעת המטוסים לאזור נועדה להדגים את "יכולתה של ארצות הברית לבצע תקיפה מדויקת ארוכת-טווח במהירות ובכל זמן".

מטוס חמקן מדגם B-2 בשמי סיאול, דרום קוריאה. רויטרס
החמקן בשמי סיאול, אתמול/רויטרס

ביום שלישי הודיעה צפון קוריאה כי סוללות הטילים האסטרטגיים והארטילריה ארוכת הטווח שברשותה קיבלו הוראה להיכנס ל"עמדות הקרב" אשר מטרותיהן הינן בסיסי הצבא האמריקאי בגואם, הוואי וביבשת אמריקה עצמה. הודעה זו של צפון קוריאה באה בתגובה לכך שמטוסי הפצצה אמריקאים ביצעו, לטענת הקוריאנים, גיחות אוויריות שמטרתן לאיים על הממשל בפיונגיאנג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully