וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרה מארה"ב: חמקנים גרעיניים טסו בשמי קוריאה

28.3.2013 / 8:32

המטוסים עשו מרחק של 21 אלף ק"מ בטיסה אחת והשליכו תחמושת-דמה בדרום קוריאה. לאחרונה איימה פיונגיאנג לשגר טילים לעבר ארה"ב ואמש הכריזה כי ניתקה את קשריה עם סיאול

ארצות הברית הטיסה בשמי קוריאה שני מטוסים חמקנים המסוגלים לשאת פצצות גרעיניות - כך הודיע הבוקר (חמישי) הצבא האמריקני. ההודעה פורסמה ברקע המתיחות הגוברת בחצי האי הקוריאני, ואיומיה של צפון-קוריאה כי תשגר נשק גרעיני לחוף המערבי של ארה"ב. המטוסים השליכו תחמושת דמה על מטרות בדרום קוריאה.

שני המטוסים, מדגם B-2, המריאו מבסיס וויטמן במדינת מיזורי ועשו מרחק של 21 אלף קילומטרים בטיסתם הלוך וחזור לשמי דרום קוריאה. בהודעה נאמר כי שני החמקנים השתתפו בתרגיל משותף לסיאול ולארה"ב, וכי הגעתם לאזור נועדה להדגים את "יכולתה של ארצות הברית לבצע תקיפה מדויקת ארוכת-טווח, במהירות ובכל זמן".

מטוס חמקן מדגם B-2 בשמי סיאול, דרום קוריאה. רויטרס
אחד החמקנים מלווה במטוס אף-16, הבוקר מדרום לסיאול/רויטרס

אמש הודיעה פיונגיאנג על כוונתה לנתק את ערוץ התקשורת האחרון המקשר בין צבאה לבין צבא דרום קוריאה. "במצב שבו מלחמה עלולה לפרוץ בכל רגע, אין טעם לשמור על תקשורת צבאית בין המדינות", אמר דובר הצבא לסוכנות הידיעות הרשמית. בתחילת החודש כבר ניתקה צפון קוריאה את "הקו החם" של הצלב האדום עם שכנתה מדרום, ששימש מעין "טלפון אדום" שנועד לתקשורת בין סיאול לפיונגיאנג, שאין להן יחסים דיפלומטיים מאז תום המלחמה באי הקוריאני בשנות ה-50.

"אין שום ערוץ שיח ואמצעי תקשורת בין צפון קוריאה לארצות הברית או בין צפון קוריאה לדרום קוריאה", הבהיר דובר הצבא. ערוץ התקשורת שנותק היה בשימוש על בסיס יומיומי, כדי להסדיר את עבודתם של דרום קוריאנים בפארק התעשייה קאסונג בצפון קוריאה, שבו מעסיקות חברות דרום קוריאניות יותר מ-50 אלף צפון קוריאנים. בכל זמן נתון מוצבים בפארק 120 אזרחים דרום קוריאנים.

תרגיל ארטילריה ושיגור טילים של צפון קוריאה. מרץ 2013. רויטרס
איתותי אזהרה מארה"ב. מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און/רויטרס

בתוך כך, הזהיר גורם צפון קוריאני את נשיאת דרום קוריאה פארק ג'ן-הייאה, שחזרה על עמדת ארצה לפיה צפון קוריאה עומדת מאחורי הטבעת ספינה של דרום קוריאה לפני שלוש שנים. "עליה להיזהר בלשונה", אמר הגורם לסוכנות הידיעות המקומית.

בחודש האחרון נרשמה הסלמה בהתבטאויותיו המדיניות-צבאיות של הממשל בפיונגיאנג, בין היתר על רקע התמרון המשותף שעורכים באזור צבא דרום קוריאה וצבא ארצות הברית. אימון צבאי זה נערך מדי שנה בדרום קוריאה בשיתוף עם צבא ארצות הברית ומשתתפים בו השנה כ-10,000 חיילים קוריאנים וכ-3,500 חיילים אמריקאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully