וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתח בין צפון קוריאה והשכנה מדרום: בדרך למלחמה?

צבא צפון קוריאה הודיע רשמית שהסכמי הפסקת האש שנחתמו ב-1953 אינם תקפים עוד. בדרום קוריאה נזפה הנשיאה בגנרלים בצבאה שבחרו לשחק גולף דווקא בסוף השבוע האחרון

אחרי שבשבוע שעבר הודיעה צפון קוריאה כי היא מבטלת את הסכמי הפסקת האש עם דרום קוריאה בעקבות החרפת הסנקציות נגדה, כעת הפך האיום לממשי. צבאה של צפון קוריאה הצהיר היום (שני) באופן רשמי כי ההסכמים שנחתמו בתום מלחמת קוריאה ב-1953 אינם תקפים עוד. ההצהרה פורסמה בעיתון הרשמי של מפלגת הפועלים השולטת בקוריאה הצפונית, "רודונג סינמון".

במקביל לפרסום ההודעה, ניתקה צפון קוריאה את "הקו החם" של הצלב האדום עם שכנתה מדרום כחלק מההסלמה ביחסים ביניהן. הקו, המשמש מעין "טלפון אדום", נועד לתקשורת בין סיאול ופיונגיאנג, שאין להן יחסים דיפלומטיים. כעת אומרים בדרום קוריאה כי לא נענו בשני מקרים בהם התקשרו היום אל הקו הזה. נכון לעכשיו, אזור הגבול בין שתי המדינות נותר שקט, אך שתיהן מקיימות תרגילים צבאיים נרחבים בימים אלה.

תרגיל צבאי בצפון קוריאה, מרץ 2013. רויטרס
חיילי צפון קוריאה בתרגיל צבאי במדינה/רויטרס

דרום קוריאה פתחה בתחילת החודש בסדרת תרגילים צבאיים משותפים עם ארצות הברית, שאמורה להימשך עד סוף אפריל. היום מתקיים תרגיל נוסף בסדרה, בהשתתפות 2,500 חיילים אמריקנים. במקביל, פתחה דרום קוריאה בתרגיל צבאי משלה, בצעד שלדברי גורמים במדינה נועד להגביר את תחושת המשבר בקרב אזרחי צפון קוריאה.

דרום קוריאה: "לנהוג ביד חזקה מול הפרובוקציות"

הנשיאה הטרייה של דרום קוריאה, פארק ג'ן-הייאה שהקימה את ממשלתה רק לפני שבועיים, אמרה בישיבת הממשלה הראשונה שהתקיימה היום כי "עלינו לנהוג ביד חזקה מול הפרובוקציות של צפון קוריאה". היא הורתה להגביר את ההגנה על התושבים הגרים ועובדים סמוך לגבול, אך אמרה עם זאת כי ממשלתה "תפעל כדי לבנות אמון עם צפון קוריאה". בנוסף, פארק מתחה ביקורת על קצינים בכירים בצבאה שבחרו לשחק גולף דווקא במהלך סוף השבוע האחרון שבו גברה המתיחות בין המדינות. משרדה בודק דיווחים לפיהם מגרש גולף צבאי בסיאול היה עמוס בקצינים בכירים, בהם גנרלים.

ביום חמישי האחרון אישרה מועצת הביטחון של האו"ם הטלת סנקציות כלכליות נוספות על צפון קוריאה, בתגובה לניסוי הגרעיני שערכה פיונגיאנג ב-12 בפברואר. הצעת ההחלטה שהגישה ארצות הברית אושרה פה-אחד על ידי 15 חברות המועצה. בעקבות ההחלטה, הודיעה צפון קוריאה על כוונתה לבטל את שביתת הנשק עם שכנתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully