וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה: בתו של הרודן לשעבר נבחרה לנשיאה

התקשורת במדינה הכריזה כי פארק ג'ן-הייאה השמרנית, בתו של צ'ונגהי, נבחרה לאישה הראשונה לכהן בתפקיד. האתגר הראשון עמו תתמודד: האיום מצד צפון קוריאה. "היא תציל אותנו"

נשיאה ראשונה בדרום קוריאה: מספירת 36% מהקולות עולה כי המנצחת בבחירות לנשיאות היא השמרנית פארק ג'ן-הייאה, בתו של הרודן לשעבר פארק צ'ונגהי – שהנהיג את ההפיכה הצבאית בדרום קוריאה בתחילת שנות ה-60'. על פי התקשורת במדינה, ג'ן-הייאה גרפה 52.8% מהקולות, בעוד יריבה הליברלי מון ג'ה-אין השיג 46.9% מהקולות בלבד.

בחירות בקוריאה הדרומית. 19 בדצמבר 2012. רויטרס
נכנסת לתפקיד בתקופה עמוסה. ג'ן-הייאה ותומכיה/רויטרס

ג'ן-הייאה נכנסת לתפקיד בתקופה עמוסה במיוחד. ראשית, תידרש הנשיאה החדשה להתמודד עם הירידה בשיעור הצמיחה של כלכלת דרום קוריאה, שצנח משמעותית במהלך השנה האחרונה. כמו כן, תיאלץ להתמודד עם האיום מצד השכנה קוריאה הצפונית – שלפני שבוע בלבד הצליחה לשגר לחלל טיל ארוך טווח, חרף המחאה מדרום ומצד המערב. בעבר ציינה כי תנסה לקיים משא ומתן עם שליט המדינה קים ז'ונג און, על מנת לשכנעו לוותר על תכנית הגרעין של ארצו.

המודל של ג'ן-הייאה לחיקוי: מרקל ותאצ'ר

כאמור, ג'ן-הייאה בת ה-60 כבר מכירה היטב את "הבית הכחול" – הארמון הנשיאותי בסיאול - בו התגוררה עם אביה עד חיסולו. האב פארק צ'ונגהי הוא דמות שנויה במחלוקת במדינה. מצד אחד, במהלך 18 שנות שלטונו הצליח להפוך את קוריאה הדרומית מלעצמה כלכלית ולשקמה מהמלחמה. מצד שני, יריביו רואים בו רודן אכזר שרמס את זכויות האדם של אזרחי המדינה וריכז בידיו סמכויות שלטוניות. למעשה, יריבה המובס של בתו – עורך הדין לזכויות אדם ולשעבר מפקד צבא דרום קוריאה, מון ג'ה-אין - נעצר בתקופת לימודיו באוניברסיטה בשל מחאה נגד משטרו של צ'ונגהי.

ג'ן-הייאה, אשר מעולם לא נישאה או הביאה ילדים לעולם, צפויה להיכנס לתפקיד בחודש פברואר לכהונה של חמש שנים. בקמפיין הבחירות, השתמשה ג'ן-הייאה בסיסמה אשר משמעותה בתרגום חופשי היא - "אישה שמוכנה לנשיאות". בעבר ציינה ג'ן-הייאה כי ראש ממשלת בריטניה לשעבר, מרגרט תאצ'ר וכן קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הן שתי פוליטיקאיות שמרניות שמהוות עבורה מודל חשוב לחיקוי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
בחירות בקוריאה הדרומית. 19 בדצמבר 2012. רויטרס
"אישה שמוכנה לנשיאות". ג'ן-הייאה בקלפי/רויטרס

היום התגודדו רבים מתומכיה ג'ן-הייאה של מחוץ לביתה, על אף מזג האוויר החורפי הקשה ששרר היום במדינה, והריעו לה על ניצחונה. "אני בוטחת בה. היא תציל את המדינה", אמרה היום לאחר ההצבעה פארק בי-סוק בת ה-67, עקרת בית מאזור סיאול, "אביה הציל את המדינה". ברשתות KBS ו-SBS במדינה דווח כי בבחירות נרשם שיעור הצבעה של 75.8%, הגבוה ביותר בעשור האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully