וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה: הניסוי הגרעיני בצפון - בכל רגע

לטענת משרד ההגנה בסיאול, בפיונגיאנג נשלמו ההכנות לניסוי וממתינים רק ל"החלטה פוליטית". מומחים מעריכים: בעקבות שיגור הטיל הכושל, הניסוי הגרעיני הוא רק עניין של זמן

צפון קוריאה סיימה את ההכנות לקראת הניסוי הגרעיני השלישי בתולדותיה - שכבר מספר שבועות נשמעים דיווחים כי הוא הולך וקרב - והיא צפויה להוציא אותו לפועל "בכל רגע". כך התריע הבוקר (חמישי) משרד ההגנה של דרום קוריאה.

דובר המשרד התייחס לתצלומי לווין מסחריים שפרסמו בתחילת החודש חברות "דיגיטל גלוב" ו"ג'יאו-איי", המתעדים פעילות חריגה במתחם הגרעיני ביונגביון, העשויה להצביע על התקדמות בתכנית הגרעינית. "בתצלומים נראות ערימות חול, בהן אנו משערים שצפון קוריאה הטמינה את הציוד ההכרחי לניסוי, ולפיכך מוכנה לבצע אותו בכל רגע", אמר.

הדובר, קים מין-סאוק, אמר בתדרוך לעיתונאים כי ההערכה היא שבצפון קוריאה "ממתינים להחלטה פוליטית" אם להוציא לפועל את הניסוי או לא.

ניסוי גרעיני בדרך - צפו בכתבת CNN

לצד זאת, דיווח היום העיתון "צ'וסון איבו" בדרום קוריאה כי שני בכירים בממשל האמריקאי ערכו לפני כחודש ביקור סודי בצפון קוריאה, בניסיון להניאה מכוונתה לערוך שיגור ניסוי בטיל ארוך טווח. שיגור הטיל בוצע לבסוף במסווה של שיגור לווין מטאורולוגי, ונכשל בדקותיו הראשונות כשהטיל התפרק והתרסק לים.

מומחים לצפון קוריאה מעריכים כי הניסוי הגרעיני הוא עניין של זמן בלבד, שכן שהו דפוס התואם את התנהלות הצפון: גם שני הניסויים הגרעיניים הקודמים שערכה, ב-2006 וב-2009, התבצעו לאחר ניסויים בשיגור טילים ארוכי טווח.

משבר הולך ומחריף - כותרות אחרונות:
תיעוד: צפון קוריאה מרחיבה תוכנית הנשק הגרעיני
האו"ם מגנה את צפון קוריאה: "הסנקציות יורחבו"
הקוריאות רותחות: בובות המנהיגים נשרפות - צפו
דרום קוריאה: הצפון משבש GPS של טיסות נוסעים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully