וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה: הצפון משבש GPS של טיסות נוסעים

2.5.2012 / 18:14

על רקע המתיחות הגוברת והחשש מניסוי גרעיני קרוב של פיונגיאנג, יוצא הדרום בהאשמה חמורה: בסוף השבוע שובשו באמצעים אלקטרוניים מנגנוני הניווט של 250 טיסות, בהן זרות

טרור אלקטרוני באוויר? למעלה מ-20 טיסות נוסעים שהמריאו מצפון קוריאה או נחתו בה סבלו משיבוש אלקטרוני של מנגנון הניווט שלהן ב-GPS - והחשודה העיקרית בחבלה הזו היא צפון קוריאה. כך אומרים גורמים רשמיים בדרום, ומוסיפים כי גם בעבר עשה הצפון נסיונות דומים, ב-2010 וב-2011.

הדיווח מגיע בימים של מתיחות רבה בין שתי הקוריאות, ובין פיונגיאנג לעולם כולו, על רקע שיגור הניסוי האחרון והכושל של טיל בליסטי בצפון קוריאה.

בדרום מבהירים כי אף אחת מהטיסות, ובהן 11 שהופעלו על ידי חברות תעופה זרות, לא הייתה נתונה בסכנה, שכן כולן עברו למערכות ניווט חלופיות ברגע שהחלו השיבושים.

בצפון קוריאה הגבירו מאוד בשבועות האחרונים את הרטוריקה הלוחמנית נגד הדרום, המתבטאת בין היתר בהתקפות אישיות חוזרות ונשנות על נשיא הדרום, לי מיונג-באק, ואיומים להפוך את בירת הדרום, סיאול, "לעיי חורבות". בד בבד, לפי הדיווחים המתרבים, בכל רגע אמורה פיונגיאנג לערוך ניסוי גרעיני, שלישי בתולדותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully