וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: נהפוך סיאול לעיי חורבות בדקות

23.4.2012 / 12:16

איום חריף באופן יוצא דופן, גם לפי אמות המידה המוכרות של פיונגיאנג: "בקרוב נאתגר את הבוגדים והעכברושים מדרום קוריאה - תווך שימוש חסר תקדים בשיטות ובאמצעים לבחירתנו"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק)

צבא צפון קוריאה איים היום (שני) לפעול בקרוב באופן דרסטי נגד דרום קוריאה, תוך שימוש בביטויים פוגעניים ביותר לתיאור מנהיגות הדרום - בהסלמה נוספת ברטוריקה המגיעה מפיונגיאנג, כלפי העולם כולו וכלפי שכנתה הדרומית בפרט, ההולכת ומחריפה בשבועות האחרונים.

עצרת בכיכר המרכזית של בירת צפון קוריאה, פיונגיאנג, לגינוי נשיא דרום קוריאה, לי מיונג-באק, 21 באפריל 2012. רויטרס
עצרת ענק שנערכה שלשום במרכז פיונגיאנג, לגינויו של נשיא הדרום לי/רויטרס

"הפעולות המיוחדות של כוחותינו החמושים המהפכניים יחלו בקרוב לאתגר את קבוצת הבוגדים", נאמר בהודעה מטעם הצבא, שפורסמה בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית הממלכתית. "מטרות הפעולות יהיו כנופיית הבוגדים של לי מיונג באק (נשיא הדרום), ועכברושי התקשורת... כל אלו יהפכו בתוך שלוש-ארבע דקות לעיי חורבות, בעקבות שימוש חסר תקדים שלנו בשיטות ובאמצעים לבחירתנו".

צפון קוריאה נוהגת באופן שגרתי למדי לבקר בחריפות את שכנתה הדרומית ואף להבטיח לאסור עליה "מלחמה קדושה". גם הלשון הבוטה כלפי נשיא הדרום לי אינה חדשה. אולם ההצהרה היום היא בכל זאת חריפה באופן יוצא דופן - בעיקר בכך שהיא מאיימת בצעדים קונקרטיים ותוחמת אותם במסגרת זמן "קרובה". הדברים מדאיגים במיוחד לנוכח השיגור האחרון - והכושל - של טיל בליסטי מתוצרת פיונגיאנג, והדיווחים הנמשכים על כוונתה לערוך בקרוב ניסוי גרעיני שלישי בתולדותיה.

שליט צפון קוריאה, קים ז'ונג און, מבקר בסטודיו לאמנות בפיונגיאנג, 19 באפריל 2012. רויטרס
שליט צפון קוריאה, קים ז'ונג און, מבקר בסטודיו לאמנות בפיונגיאנג, 19 באפריל 2012/רויטרס

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully