וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם מגנה את צפון קוריאה: "הסנקציות יורחבו"

16.4.2012 / 17:38

גם סין תמכה, ו-15 חברות מועצת הביטחון החליטו פה אחד על "גינוי תקיף" לשיגור הטיל הכושל. ארה"ב כבר הכינה תוכנית להרחבת העיצומים, והחלטה לגביה תתקבל בתוך 15 יום

פה אחד, פירסמו היום (שני) 15 חברות מועצת הביטחון של האו"ם "גינוי תקיף" לניסיון האחרון והכושל של צפון קוריאה לשגר טיל בליסטי ארוך טווח, ביום שישי האחרון, המהווה "הפרה בוטה" של החלטות האו"ם. הודעת הגינוי כוללת איום בנקיטת "צעדים נוספים" נגד פיונגיאנג, אם תמשיך לערוך ניסויי טילים או ניסויים גרעיניים.

"המועצה מגנה בתוקף את השיגור ב-13 באפריל", נכתב בהצהרה. "המועצה דורשת מצפון קוריאה לא להוציא לפועל שיגורים נוספים העושים שימוש בטכנולוגיית טילים בליסטיים ולעמוד בהחלטות מועצת הביטחון באמצעות הקפאת כל הפעילויות הקשורות לתוכנית הטילים הבליסטיים". ההצהרה קוראת לצפון קוריאה "לזנוח באופן מיידי את תוכנית הגרעין והטילים ולהימנע מפרובוקציות נוספות", ובסיומה נכתב: "המועצה מביעה את נחישותה לנקוט בפעולה הולמת, במקרה שצפון קוריאה תערוך שיגור נוסף, או ניסוי גרעיני".

ההחלטה התקבלה בתמיכתה של סין - מעצמה בעלת זכות וטו במועצה, שבדרך כלל מגינה על האינטרסים של צפון קוריאה, אולם הפעם נרתמה למהלך נגדה, ביטוי למורת הרוח הגוברת בעולם כולו לנוכח הצעדים המתריסים של פיונגיאנג, שכללו גם את הצגתו לראווה של טיל חדש ולא מזוהה, שאורכו כ-20 מטרים, במצעד צבאי שנערך אתמול בפיונגיאנג - במהלך הטקס בו נאם שליט המדינה החדש, קים ז'ונג און, את נאומו הפומבי הראשון.

טיל בליסטי שהוצג במצעד צבאי בפיונגיאנג. צפון קוריאה. אפריל, 2012. רויטרס
20 מטרים אורכו. הטיל החדש שנחשף אתמול במצעד הראווה בפיונגיאנג/רויטרס

על פי ההחלטה החדשה, חברות המועצה הסכימו להעביר את הנושא לטיפול ועדת המשנה של המועצה העוסקת בסנקציות נגד צפון קוריאה, שתבחן בתוך 15 הימים הקרובים הרחבה של העיצומים - שתכלול בין היתר הוספת אישים נוספים ל"רשימה שחורה" של אישים שנכסיהם מוקפאים וחלות עליהם הגבלות תנועה, והוספת פריטים נוספים לרשימת המוצרים שייאסר על צפון קוריאה לייבא (כיום כוללות הסנקציות, שהוטלו על פיונגיאנג בעקבות ניסוייה הגרעיניים ב-2006 ו-2009 בעיקר אישים, חברות ומוצרים בעלי זיקה לתעשיית הגרעין והטילים).

ההחלטה אינה כוללת הוספה של סנקציות חדשות לחלוטין, אלא רק הרחבה של הסנקציות הקיימות. שגרירת ארה"ב באו"ם, סוזן רייס אמרה כי ארה"ב כבר הכינה תוכנית להרחבת הסנקציות, אותה תגיש לוועדת המשנה.

צפון קוריאה הודתה כי השיגור ביום שישי נכשל, אולם טענה כי אין מדובר בטיל בליסטי, וכי כל מטרתו הייתה לשאת לווין מתוצרתה למסלול סביב כדור הארץ - טענה שבקהילה הבינלאומית מסרבים לקבל.

העולם נגד צפון קוריאה - כותרות אחרונות:
דיווח: מדענים מאירן נכחו בשיגור הטיל בצפון קוריאה
לא בדרכי אביו: שליט צפון קוריאה נאם בפומבי
אובמה "עקץ" את צפון קוריאה: "לא מצטיינים בשיגור"
השיגור שנכשל: המבוכה למנהיג מדרבנת את הניסוי הבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully