וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מדענים מאירן נכחו בשיגור הטיל בצפון קוריאה

גורם דיפלומטי בוושינגטון אמר כי 12 מדעני טילים באו לפיונגיאנג לצפות בשיגור, שהסתיים בכישלון. לפי דיווח קודם, צפון קוריאה ביצעה בעבר שני ניסויים גרעיניים עבור אירן

12 מומחים מטהרן, המופקדים על תכנית הטילים של אירן, באו לצפון קוריאה בשבוע שעבר כדי לצפות בניסיונה של המדינה לשגר לחלל טיל תלת-שלבי - כך מדווח היום (שני) כתב של סוכנות הידיעות של דרום קוריאה, המתבסס על מקור דיפלומטי בוושינגטון. רק לפני חודש, דווח כי צפון קוריאה ביצעה ב-2010 שני ניסויים גרעיניים עבור אירן.

הטיל התפרק זמן קצר אחרי ההמראה, דבר שגרם מבוכה רבה לשלטון החדש בצפון קוריאה ולמנהיג הצעיר של המדינה, קים ז'ונג און, שהתאמץ להפגין כוח צבאי מול השכנה מדרום. הדיווח מוסיף לחשדות על שיתוף הפעולה הצבאי בין טהרן לפיונגיאנג, ועלול לפגוע בעיקר ברפובליקה האיסלמית, שצפויה להשתתף בפסגה נוספת של שיחות עם המערב במטרה להגיע לפשרה הנוגעת לתכנית הגרעין שלה.

לפי הדיווח, ב-31 במרץ באו לצפון קוריאה 12 אירנים מקבוצת SHIG - הסוכנות האירנית לפיתוח טילים. "ללא ספק, הם הגיעו למדינה כדי לבחון את שיגור הטיל ולקבל מידע על אודותיו", אמר המקור. גורמים רשמיים בסיאול שהתבקשו להתייחס לדיווח סירבו להגיב אליו, בתואנה כי אין הם נוהגים להגיב לדיווחים בנושאי מודיעין.

טיל בליסטי שהוצג במצעד צבאי בפיונגיאנג. צפון קוריאה. אפריל, 2012. רויטרס
טיל בליסטי חדש שנחשף במצעד בצפון קוריאה. בדרך לאירן?/רויטרס

לפי הדיווח, יחידת SHIG השתתפה בפיתוח הטיל שיהאב 3, הנחשב לדומה ביותר לטיל הצפון-קוריאני נודונג, תוך התבססות על טכנולוגיה ששימשה לפיתוח טילי סקאד. כמו כן, היחידה משתתפת בפיתוח טילי שיהאב 4. הקבוצה נתונה לעיצומים רבים בשל חשדות כי היא מעורבת בתכנית הגרעין הצבאית של אירן.

המדענים האירנים - מעורבים בפיתוח טילי שיהאב 3 ו-4

למרות השיגור הכושל, המפלגה הקומוניסטית בפיונגיאנג קידמה ביום שישי את מנהיג צפון קוריאה, קים ז'ונג און, לתפקיד המפקד העליון של הצבא. אתמול, נערך ברחובותיה בירה מצעד צבאי ענק לרגל מאה שנים להולדת סבו המנוח של קים, קים איל סונג, הנחשב לנשיא המדינה הנצחי. במצעד הוצגו כלי נשק חדישים, ובהם מה שנראה כטיל בליסטי מסוג חדש ונחשפו לציבור רקטות מסוגים שטרם נראו.

צפון קוריאה כבר הואשמה בעבר בסיוע בתחום הגרעין לסוריה, שכור גרעיני שנבנה בשטחה הושמד ב-2007 (על פי פרסומים זרים, בהפצצה של ישראל).

היומון הגרמני "די וולט", סקר בחודש שעבר, באמצעות מקורות בסוכנות מודיעין אמריקנית, את את הניסויים הגרעיניים שערכה פיונגיאנג - ב-2006, ב-2009 וב-2010. הדיווח חשף כי נעשו יותר ניסויים משחשבו בתחילה. לפי הדיווח, בעוד שחלק מהניסויים נעשו בפלוטוניום, עליו מבוסס הכור הגרעיני של צפון קוריאה ביונגביון, הרי שב-2010 נעשו ניסויים באמצעות אורניום מועשר ברמה גבוהה - המופק בתכנית הגרעין האירנית - הם כנראה נעשו במעורבות מומחים מטהרן.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully