וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צפון קוריאה ערכה ניסוי גרעיני עבור אירן

תכנית הנשק הגרעיני דוהרת? עיתון גרמני מדווח כי ב-2010 ערכה פיונגיאנג ניסוי בראש קרב גרעיני, בשיתוף אירן. עד כה העריכו שטהרן כלל לא החליטה אם ברצונה לפתח נשק גרעיני

ערב פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית ברק אובמה, בה יעלו לדיון בין היתר דרכים לעצור את תכנית הגרעין של אירן, מדווח עיתון גרמני כי צפון קוריאה ערכה שני ניסויים חשאיים בראשי קרב גרעיניים, שלפחות אחד מהם בוצע עבור טהרן. אם הדיווח נכון, הרי שתכנית הגרעין הצבאית של אירן מתקדמת בקצב מהיר משנחשב עד כה. צפון קוריאה כבר הואשמה בעבר בסיוע בתחום הגרעין למדינה אחרת - סוריה, שכור גרעיני שנבנה בשטחה הושמד ב-2007 (על פי פרסומים זרים, בהפצצה של ישראל).

הדיווח שופיע אתמול (ראשון) במהדורת יום ראשון של היומון "די וולט", ממקור בסוכנות מודיעין אמריקנית, סוקר את הניסויים הגרעיניים שערכה פיונגיאנג - ב-2006, ב-2009 וב-2010, ומגלה כי נעשו יותר ניסויים משחשבו בתחילה. לפי הדיווח, בעוד שחלק מהניסויים נעשו בפלוטוניום, עליו מבוסס הכור הגרעיני של צפון קוריאה ביונגביון, הרי שב-2010 נעשו ניסויים באמצעות אורניום מועשר ברמה גבוהה - המופק בתכנית הגרעין האירנית - כנראה במעורבות מומחים מטהרן.

הדיווח מתבסס בחלקו על פרסום בכתב העת המדעי הבינלאומי Nature מהחודש שעבר, שסקר את הניסויים הגרעיניים שעשתה צפון קוריאה ב-2010, ומצא כי נערכו יותר ניסויים משחשבו. הפרסום מתעד את עבודתו של מדען שבדי, שחקר איזוטופים רדיואקטיביים בכמה מוקדים מסביב לצפון קוריאה, ומצא כי מקורם באורניום. ב"די וולט" הצליבו את המידע הזה עם מקורותיהם, והסיקו כי הניסויים הללו נעשו בשיתוף אירן.

טילים לטווח קצר ובינוני של צפון קוריאה. AP
מצעד צבאי של חיילים בצפון קוריאה בבירה פיונגיאנג/AP

עד כה, הייתה ההערכה הרווחת בעולם כי אירן טרם ערכה ניסוי בראש קרב גרעיני, אלא לכל היותר הדמיה ממוחשבת. לפי כמה הערכות, אירן טרם החליטה עד היום אם ברצונה לפתח נשק גרעיני. טהרן טוענת כל העת כי תכנית הגרעין שלה נועדה לצרכים אזרחיים. רק בשבוע שעבר אמר המנהיג העליון של אירן, עלי חמינאי, כי שימוש בנשק גרעיני הוא פסול בעיניו, אך נשבע להמשיך בפיתוח התכנית לצרכים אזרחיים.

פיונגיאנג הסכימה שוב להקפיא את תכנית הגרעין שלה

בשבוע שעבר, הודיעה צפון קוריאה כי היא מסכימה להקפיא את תכנית הגרעין שלה תמורת קבלת 240 אלף טונות של מזון מהמערב. ההודעה הגיעה שבועות ספורים אחרי מותו של מנהיג המדינה, קים ז'ונג איל, ומינויו של בנו, קים זונג' און, כיורשו.

הדיקטטורה הקומוניסטית המבודדת הגיעה להסכם עם וושינגטון לפיו היא תקפיא עד הודעה חדשה את כל הניסויים בנשק גרעיני, ואת הניסויים בשיגור טילים ארוכי-טווח, כמו גם את הליך העשרת האורניום במתקן הגרעיני ביונגביון.

צפון קוריאה הודיעה, בנוסף, כי תאפשר לפקחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) לפקח על יישום ההקפאה, שלוש שנים לאחר שהמגעים מולה התפוצצו, וארבע שנים אחרי שגירשה אותם משטחה. מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, הביעה אופטימיות זהירה באשר להצלחת התכנית.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully