וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: לא קיבלנו סיוע גרעיני מצ' קוריאה

24.4.2008 / 19:05

ארה"ב הציגה סרטון לפיו צפון קוריאה סייעה לסוריה לבנות כור גרעיני. גורם סורי: "זה נראה כמו מה שקרה לפני המלחמה בעירק"

סוריה הכחישה היום (חמישי) את האשמות האמריקאיות לפיהן היא קיבלה סיוע מצפון קוריאה לבניית כור גרעיני שיוכל להפיק פלוטוניום.

שגריר סוריה בבריטניה סמי אל-חיאמי אמר כי מטרת ההאשמה שנשיא ארצות הברית צפוי להציג היום בדיון מיוחד בקונגרס, היא להפעיל לחץ על צפון קוריאה בנוגע לתכנית הגרעין שלה. לדבריו, "אין לזה כל קשר לסוריה. הם פשוט רוצים להפעיל לחץ על פיוניאנג, לכן הם ממציאים את הסיפור הזה". אל-חיאמי טען כי שיתוף הפעולה בין ארצו לצפון קוריאה הוא בעיקר כלכלי.

במהלך הדיון בקונגרס יוצגו צילומים מתוך סרט וידאו שצולם בתוך המתקן הגרעיני ומהווה, לדעת בכירים אמריקאים, ראיה מרשיעה כי מדובר בכור גרעיני שנבנה בעזרת קוריאה הצפונית. לדבריהם הכור הסורי נראה כהעתק כמעט מושלם של מתקנן הגרעין הצפון קוריאני ביונגביון, ונראים בו עובדים צפון קוריאניים.

"לרוע המזל, זה נראה כמו מה שקרה לפני המלחמה בעירק, כאשר הממשל האמריקאי הציג צילומים בניסיון לשכנע את העולם שלעירק יש נשק גרעיני. במקום להמציא את התמונות המגוחכות הללו אני חושב שהממשל צריך להשקיע את כל מאמציו לניקוי המזרח התיכון מכל נשק להשמדה המונית, ולהתחיל בבת בריתו הקרובה, ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully