וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוריאות רותחות: בובות המנהיגים נשרפות - צפו

24.4.2012 / 21:18

המתח בין שני חלקי המדינה החצויה מגיע לשיאים שלא נראו זמן רב - ובשתי הבירות נערכות הפגנות נזעמות. בתוך כך, לדברי גורמים בפיונגיאנג, "נשלמות ההכנות לניסוי גרעיני"

רויטרס

לרטוריקה הבוטה של צפון קוריאה כלפי שכנתה מדרום, אנחנו כבר רגילים - אלא שתמונות כמו אלה המובאות כאן, בכל זאת לא רואים בכל יום. רשת הטלוויזיה הממלכתית של המדינה הקומוניסטית המבודדת שידרה אתמול (שני) צילומים מתוך הפגנה סוערת שנערכה בתחילת השבוע בבירה פיונגיאנג. בניגוד למחאות ההמוניות היחסית שגרתיות נגד הדרום, הפעם הופנה הזעם של המפגינים כולו לכיוון אחד: נשיא הדרום, לי מיונג באק, שבובות בדמותו הועלו באש, נגררו על הקרקע והוכו באלות, ותמונתו עם אוזני חזיר נסקלה באבנים ואז נרמסה בידי ההמון.

לי השמרן, שנכנס לתפקידו בפברואר 2008, מנהיג מאז קו נוקשה כלפי המשטר בצפון. "בא לי לרוץ עד סיאול ולמחוק את לי מיונג-באק ואת מפלגת העכברושים שלו בשני האגרופים שלי!", זעק אחד המפגינים, קים יו היוק. "לי, חתיכת ממזר!".

המתיחות בקוריאה - כותרות אחרונות:
צפון קוריאה: "נהפוך את סיאול לעיי חורבות בתוך דקות"
דיווח מסוף השבוע: צפון קוריאה תקיים ניסוי גרעיני בתוך שבועיים
האו"ם מגנה את צפון קוריאה: "הסנקציות יורחבו"
דיווח: מדענים מאירן נכחו בשיגור הטיל בצפון קוריאה
לא בדרכי אביו: שליט צפון קוריאה נאם בפומבי

עצרת בכיכר המרכזית של בירת צפון קוריאה, פיונגיאנג, לגינוי נשיא דרום קוריאה, לי מיונג-באק, 21 באפריל 2012. רויטרס
"עצרת שנאה, לנשיא הדרום לי, שלשום בפיונגיאנג/רויטרס

בשבועות האחרונים נרשמת הסלמה הולכת ומחריפה בהתבטאויות הצפון כלפי העולם כולו, וכלפי הדרום בפרט. השיא היה אתמול, כשהודעה מיוחדת מטעם הצבא קטעה את שידורי הטלוויזיה הממלכתית. השדרנית בישרה כי צבא הצפון מתכנן בקרוב "פעולה מיוחדת" נגד הדרום, שתהפוך את בירתה סיאול תוך דקות לעיי חורבות. הזעם יוצא הדופן של הצפון מגיע ככל הנראה בעקבות הודעת צבא הדרום בשבוע שעבר, על ניסוי מוצלח שנערך בטיל שיוט חדש, המסוגל לפגוע בכל נקודה בצפון.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מזכ"ל האו"ם לצפון קוריאה: די לפרובוקציות

אך לא רק בפיונגיאנג יודעים להפגין: גם בסיאול, הבעירו היום עשרות מפגינים בסיאול הבעירו היום אף הם בובה בדמותו של מנהיג הצפון, קים ז'ונג-און, במחאה על הטון החריף המגיע מכיוונו. "אנחנו כקבוצה פטריוטית", הסביר אחד המפגינים, קים ז'ין-צ'ור, "נמצאים כאן כדי לגנות בחריפות את ההצהרות הפרובוקטיביות של קים ז'ונג-און".

ההסלמה הנוכחית מדאיגה במיוחד לנוכח השיגור האחרון והכושל של טיל בליסטי שערך צבא הצפון לפני כשבוע וחצי, על אף התנגדות המערב, ולנוכח הדיווחים הנמשכים על כוונת פיונגיאנג לערוך בקרוב ניסוי גרעיני נוסף, השלישי בתולדותיה, שההכנות לו יושלמו בקרוב. רק הבוקר מסר לרויטרס גורם המקורב לשלטון בפיונגיאנג כי "נשלמות ההכנות" לניסוי.

מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, קרא אתמול לצפון קוריאה להימנע מהתגרויות נוספות. "כל פרובוקציה נוספת אינה רצויה לשמירה על השלום והיציבות בחצי האי קוריאה", אמר. "אני קורא להם לשתף פעולה בצורה מלאה עם הקהילה הבינלאומית".

ספק גדול אם הפנייה הנרפית הזו היא שתמנע את הפרק הבא בסכסוך המתמשך במדינה החצויה.

שליט צפון קוריאה קים ז'ונג און נואם בבירה פיונגיאנג, 15 באפריל 2012. רויטרס
שליט הצפון הצעיר, קים ז'ונג און, בעצרת בשבוע שעבר בפיונגיאנג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully