וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף ה"פטור" - דרום קוריאה תשעה ייבוא הנפט מאירן

26.6.2012 / 5:19

על אף שמזכירת המדינה האמריקאית פטרה את דרום קוריאה, בנוסף למדינות נוספות, מהצטרפות לחרם הנפט על אירן שיחל ב-1 ביולי, הודיעה המדינה האסייתית שתעצור ייבוא הנפט ממנה

בהצהרה משותפת של משרדי הכלכלה, האוצר והחוץ של דרום קוריאה נמסר לפנות בוקר (שלישי) כי המדינה תעצור את ייבוא הנפט הגולמי מאירן החל מה-1 ביולי. בכך הופכת דרום קוריאה למדינה האסייתית הראשונה שנוקטת בצעד שכזה. "היבוא הדרום קוריאני יושעה בשל אמברגו הנפט שהטיל האיחוד האירופי", נמסר בהצהרה. "הממשלה תמשיך לעשות מאמצים כדי למזער את השפעת עצירת הייבוא על התעשייה המקומית והכלכלה".

ההחלטה בדרום קוריאה התקבלה על אף שארצות הברית פטרה אותה (בנוסף להודו, טורקיה, מלזיה, דרום אפריקה, סרי לנקה וטייואן) מחרם הנפט שהוטל על אירן. מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, נימקה את המהלך בכך שהמדינות הללו ערכו קיצוץ ברכישת הנפט מאירן.

סירות דייגים לצד מכליות דלק, מיצרי הורמוז שבמפרץ הפרסי, 19 בינואר 2012. Kamran Jebreili, AP
דרום קוריאה מצטרפת לחרם. נפט העוברות במיצרי הורמוז/AP, Kamran Jebreili

בהצהרת דרום קוריאה נאמר כי ההחלטה נובעת, בכל זאת, מהחשש שהמדינה תנותק מהמערכת הפיננסית האמריקאית בשל המסחר עם טהרן, כפי שקבעו בחודש ינואר שרי החוץ של האיחוד האירופי. לפי ההחלטה, ב-1 ביולי יוטל אמברגו על ייצוא נפט מהרפובליקה האיסלמית, וכן נאסרו כבר חתימת חוזי אספקת נפט חדשים עם אירן.

המעצמות הבהירו: אין מקום לפשרה

מבדיקת נתוני המעקב אחר תנועת כלי שיט שביצעה סוכנות "בלומברג" עלה כי כבר בתחילת החודש הנוכחי התמעטה תנועת מכליות הנפט לאירן באופן משמעותי, והגיעה לשפל של שמונה חודשים. בעלי מכליות בינלאומיים נמנעים מלהגיע לאירן, בשל החשש שיאבדו את הביטוח שלהם עם תחילת הסנקציות החדשות של האיחוד האירופי וארצות הברית על אירן, שייכנסו לתוקף ב-1 ביולי.

האירנים קיוו כי יוכלו לחלץ בשיחות לפחות השעיה או דחייה של חרם הנפט, אולם נציגי המעצמות הבהירו כי אין כאן מקום לפשרה, בכל מקרה, החרם יוחל במועדו, ובמקרה של הסכם שייושם בהצלחה, הוא יוסר בהמשך. אותם הדברים אמורים גם לגבי הוצאתה של אירן ממערכת סליקת הכספים הבינלאומית SWIFT - מהלומה כואבת ביותר שהאירנים קיוו להסיר באופן מיידי, אך התבדו. "הסרת הסנקציות מותנית רק בבניית אמון", הבהירו היום נציגי המעצמות לבני שיחם האירנים.

אירן היא יצאנית הנפט הגולמי השנייה בגודלה באופ"ק, אחרי ערב הסעודית. העימות הנוכחי בין שתי המדינות בעניין מכסות הנפט ככל הנראה יעמוד במוקד הפגישה הקרובה של הארגון, שתתקיים ביום חמישי הקרוב בווינה, בה צפויה טהרן ללחוץ על שאר חברות הארגון לעמוד במכסות המסוכמות לייצוא נפט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully