וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוייבים ללחץ? ”עוד מדינות יוכלו לסחור עם אירן”

12.6.2012 / 0:08

מזכירת המדינה קלינטון הודיעה שהודו, טורקיה, דרום קוריאה, דרום אפריקה, מלזיה, סרי לנקה וטיוואן יוכלו לרכוש נפט מאירן למרות הסנקציות, כי "קיצצו משמעותית בצריכתו"

ארה"ב תפטור מספר מדינות מחרם הנפט שהוטל על אירן - כך הודיעה אמש (שני) מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון. מדובר בהודו, דרום קוריאה, טורקיה, מלזיה, דרום אפריקה, סרי לנקה וטיוואן, כאשר הנימוק שניתן למהלך הוא קיצוץ שמדינות אלה ערכו, לדברי האמריקאים, ברכישת הנפט מטהרן.

המשמעות של ההחלטה היא כי בנקים במדינות הללו לא ינותקו מהמערכת הפיננסית האמריקאית למרות המסחר שהן מקיימות עם טהרן. קלינטון ציינה כי המדינות הללו יצטרפו ליפן ומספר מדינות באירופה שכבר נמצאות ברשימה של המדינות הפטורות מן הסנקציות.

"ההודעה מדגישה את ההצלחה של יישום הסנקציות. בהפחתת המכירות של הנפט של אירן, אנו שולחים מספר נחרץ למנהיגי אירן: עד שהם ינקוט צעדים ממשיים שיענו על החששות של הקהילה הבינלאומית, הם ימשיכו להתמודד עם בידוד גובר ולחץ", הכריזה קלינטון.

לפני כחצי שנה אושרו בארה"ב הסנקציות על אירן, ונקבע כי הן לא יחולו על מדינה שהנשיא יקבע כי צמצמה באופן משמעותי את יבוא הנפט הגולמי מאירן. זאת, במטרה למנוע ממדינות שנחשבות לבנות ברית של ארה"ב להיפגע מהסנקציות שהוטלו על אירן בשל תוכניתה הגרעינית.

המכליות מדלגות על נמלי אירן

בתוך כך, מבדיקת נתוני המעקב אחר תנועת כלי שיט שביצעה סוכנות "בלומברג" עולה כי תנועת מכליות הנפט לאירן ירדה מאוד, והגיעה לשפל של שמונה חודשים. זאת, שלושה שבועות לפני כניסתו לתוקף של אמברגו הנפט האירופי על אירן.

מהבדיקה עלה כי מובילת הנפט הגולמי הגדולה היחידה המאותתת על כוונה להגיע בעתיד לאירן היא "דיילאם", הנמצאת בבעלות חברה אירנית. בעלי מכליות בינלאומיים נמנעים מלהגיע לאירן, בשל החשש שיאבדו את הביטוח שלהם עם תחילת הסנקציות החדשות של האיחוד האירופי וארצות הברית על אירן, שייכנסו לתוקף ב-1 ביולי.

עוד בנושא
אפקט חרם הנפט: המכליות מדלגות על נמלי אירן
במערב לא מתפשרים: חרם נפט על אירן בעוד 37 יום
כך מנסה אירן להסתיר מהמערב את מכליות הנפט שלה

(עדכון ראשון: 21:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully