וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה הכריזה "מצב מלחמה" על הדרום

30.3.2013 / 7:17

המדינה הקומוניסטית הודיעה כי "מרגע זה היחסים נכנסים למצב מלחמתי", אף שטכנית המדינות במצב זה מאז תמה המלחמה ב-1953 בשביתת נשק ולא בהסכם שלום

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

צפון קוריאה הודיעה הלילה (שבת) כי היא נכנסת ל"מצב מלחמה" עם דרום קוריאה, זאת כחלק מההסלמה הרטורית בשבועות האחרונים מצדה של פיונגיאנג כנגד סיאול ווושינגטון בתגובה לסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על צפון קוריאה עקב ניסויי הגרעין שערכה. "מרגע זה והלאה, יחסי הצפון והדרום נכנסים למצב של מלחמה, כל עניין שיעלה בין הצדדים יטופל בהתאם לכך", כך הצהיר הלילה בכיר צפון קוריאני. יש להזכיר, כי קוריאה הצפונית והדרומית נמצאות מבחינה טכנית במצב של מלחמה מאז תמה המלחמה ביניהן בשנת 1953 בהסכם שביתת נשק ולא בהסכם שלום.

ממשלת דרום קוריאה מסרה כי אין חדש בהכרזתה של שכנתה מצפון. "הצהרת צפון קוריאה אינה איום חדש, אבל היא ממשיכה את האיומים הפרובוקטיביים שלה", נכתב בהצהרה מטעם הממשלה הדרום קוריאנית. הכרזתה של צפון קוריאה התקבלה באופן ספקני בפנטגון. "בשלב זה, אין לנו סימנים לכך שמדובר ביותר מרטוריקה מחרחרת מלחמה", אמר בכיר במשרד ההגנה בוושינגטון.

שליט צפון קוריאה קים ז'ונג און ובכירים בצבאו, 29 במרץ 2013. רויטרס
קים ג'ונג און בפגישה. ברקע: המפה שעליה נכתב "תכנית הכוח האסטרטגי לתקיפת שטחה של ארצות הברית"/רויטרס

דוברת מועצת הביטחון הלאומית של ארה"ב, קייטלין היידן, מסרה כי וושינגטון מוצאת את איומי צפון קוריאה "בלתי מועילים" ולוקחת אותם ברצינות, "אך עלינו לציין כי לצפון קוריאה היסטוריה ארוכה של איומים ורטוריקה מחרחרת ריב, וההודעה של היום ממשיכה את אותו דפוס". היידן הוסיפה כי ארצות הברית תמשיך להיערך נגד כל איום צבאי מצפון קוריאה, ובכלל זה יש לה תכניות להפעלת מערכות להגנה נגד טילים.

אתמול פרסמה סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה תמונות שמתעדות לכאורה את מנהיג המדינה המסוגרת, קים ג'ונג און, במהלך פגישה שקיים עם הגנרלים הבכירים של צבאו. לפי הדיווחים הצפון קוריאניים, בפגישה חתם קים על פקודה המנחה את יחידות הטילים של צבאו להתכונן לתקיפה של בסיסים אמריקאיים בדרום קוריאה ובאוקיינוס השקט. אם לא די בכך, בצדה השמאלי של אחת התמונות נראה הכיתוב "תכנית הכוח האסטרטגי לתקיפת שטחה של ארצות הברית" על אחת המפות. כמו כן, דווח כי הרודן הכריז בפגישה כי "הגיע הזמן לחיסול חשבונות עם האימפריאליסטים האמריקאים". טיבן של התמונות ונכונות הדיווח אינם ברורים, בייחוד על רקע העובדה שלצפון קוריאה כלל אין יכולת לשגר טילים שיגיעו עד ארצות הברית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חיילים דרום קוריאנים מסיירים בקרבת הגבול עם צפון קוריאה, מרץ 2013. רויטרס
המתיחות בין המידנות גברה לאחרונה. חיילים דרום קוריאנים מסיירים בגבול/רויטרס

פרסום התמונות בא לאחר שהשבוע הטיס צבא ארצות הברית בשמי חצי האי הקוריאני שני מטוסי חמקן שביכולתם לשאת פצצות גרעיניות. המטוסים, מדגם B-2, המריאו ממדינת מיזורי שבארצות הברית וגמאו מרחק של 21 אלף קילומטרים לדרום קוריאה ובחזרה. במהלך הטיסה השליכו הטייסים תחמושת-דמה מעל שטח דרום קוריאה. צבא ארצות הברית הודיע כי מטרת הפעולה הייתה להדגים את "יכולתה של ארצות הברית לבצע תקיפה מדויקת וארוכת טווח במהירות ובכל עת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully