וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אמריקאי: "איומי צפון קוריאה - בלוף"

לדברי הגורם, למרות הכרזתה על "מצב מלחמה", צפון קוריאה ממשיכה בשיתוף הפעולה עם השכנה מדרום בפארק תעשייה בגבול המשותף, ונדמה כי מדובר בצעד לחיזוק מעמד קים ג'ונג און

נדמה כי הממשל האמריקאי לא לוקח ברצינות יתרה את ההצהרות הלוחמניות של צפון קוריאה, לפיהן היא נמצאת ב"מצב מלחמה" עם דרום קוריאה לאור הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו עליה בשל ניסויי הגרעין שערכה. גורם בכיר בוושינגטון אמר היום (שבת) לרשת CBS כי ההצהרה של המשטר בפיונגיאנג על היערכות לקראת מלחמה הן "יותר בלוף מאשר מילים עם כוונה".

שליט צפון קוריאה קים ז'ונג און ובכירים בצבאו, 29 במרץ 2013. רויטרס
קים ג'ונג און בפגישה. ברקע: המפה שעליה נכתב "תכנית הכוח האסטרטגי לתקיפת שטחה של ארצות הברית"/רויטרס

"צפון קוריאה נמצאת בתודעה של מלחמה, אך היא לא נמצאת בדרך למלחמה", אמר הבכיר האמריקאי. לדבריו, המשטר בפיונגיאנג מבצע שני דברים העשויים להעיד כי אנשיו לא נערכים למלחמה – מתן היתר להמשך הפעילות בפארק התעשייה קאסונג בצפון קוריאה, שבו מעסיקות חברות דרום קוריאניות יותר מ-50 אלף צפון קוריאנים וכן המשך קידום ביקורי התיירות בצפון קוריאה. "הם ממשיכים בקידום התיירות הנכנסת לארצם ואומרים למעשה 'אל תתייחסו להצהרות בנוגע למלחמה גרעינית או כל סוג מלחמה אחר", הסביר הגורם הבכיר. בכיר במשרד החוץ הרוסי, גרגורי לוגווינוב, אמר בעקבות ההחרפה ביחסים בין פיונגיאנג לבין וושינגטון, כי על שתי המדינות להפגין איפוק. "אנו מקווים כי הצדדים יפעלו באחריות ואף אחד מהם יחצה את נקודת האל-חזור", אמר הבכיר הרוסי.

תרגיל ארטילריה ושיגור טילים של צפון קוריאה. מרץ 2013. רויטרס
תרגיל של צבא צפון קוריאה, החודש/רויטרס

הלילה הודיעה צפון קוריאה כי היא נכנסת ל"מצב מלחמה" עם השכנה מדרום כחלק מההסלמה בשבועות האחרונים מצדה של פיונגיאנג נגד וושינגטון וסיאול. "מרגע זה והלאה, יחסי הצפון והדרום נכנסים למצב של מלחמה, כל עניין שיעלה בין הצדדים יטופל בהתאם לכך", הודיע בכיר צפון קוריאני. יש להזכיר, כי קוריאה הצפונית והדרומית נמצאות מבחינה טכנית במצב של מלחמה מאז תמה המלחמה ביניהן בשנת 1953 בהסכם שביתת נשק ולא בהסכם שלום. "הדעה הרווחת היא שההצהרות של צפון קוריאה נועדו למטרות פנים", הסביר הגורם האמריקאי, שהתייחס לצורך של המנהיג הצעיר קים ג'ונג און - שירש את אביו לא מכבר, להגביר את הנוכחות שלו במדינה המסוגרת וכן ולהפגין את המחויבות שלו כלפי המדינה.

שליט צפון קוריאה קים ז'ונג און ובכירים בצבאו, 29 במרץ 2013. רויטרס
שליט צפון קוריאה קים ז'ונג און ובכירים בצבאו, 29 במרץ 2013/רויטרס

אתמול פרסמה סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה תמונות שמתעדות לכאורה את מנהיג המדינה המסוגרת, קים ג'ונג און, במהלך פגישה שקיים עם הגנרלים הבכירים של צבאו. לפי הדיווח, בפגישה חתם קים על פקודה המנחה את יחידות הטילים של צבאו להתכונן לתקיפה של בסיסים אמריקאיים בדרום קוריאה ובאוקיינוס השקט. בצדה השמאלי של אחת התמונות נראה הכיתוב "תכנית הכוח האסטרטגי לתקיפת שטחה של ארצות הברית" על אחת המפות. כמו כן, דווח כי הרודן הכריז בפגישה כי "הגיע הזמן לחיסול חשבונות עם האימפריאליסטים האמריקאים". טיבן של התמונות ונכונות הדיווח אינם ברורים, בייחוד על רקע העובדה שלצפון קוריאה כלל אין יכולת לשגר טילים שיגיעו עד ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully