וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בקוריאה: נסגר המפעל שהיה סמל לשיתוף

רויטרס

3.4.2013 / 9:48

צפון קוריאה מנעה ממאות פועלים להגיע לעבודה באזור תעשיה משותף עם הדרום, ואסרה על אחרים לצאת. סיאול: נשחררם גם במחיר צבאי. ארה"ב: לא נשלים עם קוריאה גרעינית

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הסלמה נוספת בחצי האי הקוריאני, וכעת גם במישור הכלכלי: צפון קוריאה נעלה לפנות בוקר (רביעי) את השערים לאזור התעשייה המשותף בגבול עם דרום קוריאה, ואסרה על מאות עובדים מהדרום להיכנס אליו.

כ-800 עובדים מהדרום שקיבלו את ההודעה על חסימת השערים טרם הורשו לצאת את אזור התעשייה, ובסיאול חוששים שהם יוותרו ללא אספקה. ואולם, גורמים בצפון הבהירו כי הפועלים יורשו לחזור לארצם בהמשך היום, והשקיטו את החששות כי הקבוצה תוחזק בת ערובה במסגרת הסכסוך בין המדינות.

פארק התעשייה בקאסונג נחשב לסמל השיתוף האחרון בין שתי הקוריאות, ונותר פתוח חרף המתיחות הצבאית הגוברת בגבול המבוצר. 123 המפעלים בו מניבים לצפון קוריאה כשני מיליארד דולרים בשנה, ומהווים מקור הכנסה חשוב למדינה מוכת-הסנקציות.

שער חסום בפארק התעשיה קאסונג, בגבול בין צפון קוריאה לדרום קוריאה. רויטרס
מחסום סגור בכניסה לפארק התעשיה קאסונג, הבוקר/רויטרס

שר ההגנה של דרום קוריאה, קים קוואן-ג'ין, אמר כי סיאול נוקטת את כל המאמצים כדי להבטיח את שלומם של הפועלים הנצורים בפארק התעשייה בקאסונג. לדבריו, בתרחיש הגרוע ביותר, תשקול הדרום להשתמש באמצעים צבאיים כדי לשחררם.

אמש הזהירה וושינגטון את צפון קוריאה מפני צעדים מתגרים נוספים, אחרי הודעתה של פיונגיאנג על הפעלתו מחדש של הכור הגרעיני הצבאי ביונגביון. שר החוץ ג'ון קרי אמר כי מדובר ב"צעדים פרובוקטיביים, מסוכנים וחסרי אחריות", וכי "ארצות הברית לא תשלים עם צפון קוריאה כמדינה גרעינית". בהתייחסו לשיגור המשחתות לאזור ולהטסת מטוסים חמקניים בשמי האי, אמר קרי: "נעשה מה שצריך כדי להגן על בנות-הברית שלנו, יפן ודרום קוריאה". קרי הדגיש כי על צפון קוריאה לשוב לשולחן המשא ומתן ולהתפרק מהנשק הגרעיני שלה, כדי להתמקד בצרכים של בני העם שלה. "אנחנו מוכנים לעזור להם בכך", הדגיש".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי. בגדד, עירק, מרץ 2013. רויטרס
שר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי. איתותי אזהרה לצפון קוריאה/רויטרס

בתחילת השבוע הודיעה ארה"ב על הפלגתה לאזור של המשחתת "ג'ון מקיין" (שנקראה על שם אביו של הסנאטור הרפובליקני שהפסיד לנשיא אובמה במירוץ לנשיאות בשנת 2008), המצוידת במערכות נגד-טילים בליסטיים. הספינה יצאה מבסיסה ביפן, ותצטרף לתמרונים האחרונים שערכו באזור מטוסים חמקנים מארה"ב. זאת, בהמשך להודעתה של צפון קוריאה כי היא העמידה את בסיסי הטילים שלה בכוננות עליונה. בהמשך הודיע הפנגטון על שיגור משחתת נוספת, הספינה "דקאטור".

בסוף השבוע שעבר הודיעה צפון קוריאה כי היא נכנסת ל"מצב מלחמה" עם דרום קוריאה, כחלק מההסלמה הרטורית בשבועות האחרונים מצדה של פיונגיאנג כנגד וושינגטון וסיאול בתגובה לסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על צפון קוריאה עקב ניסויי הגרעין שערכה. שתי הקוריאות נמצאות מבחינה טכנית במצב של מלחמה מאז תמה המלחמה ביניהן בשנת 1953 בהסכם שביתת נשק ולא בהסכם שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully