וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בקוריאה: ארה"ב משגרת עוד משחתת לאזור

3.4.2013 / 0:05

אחרי שביצעה באזור טיסות של מפציצים חמקנים, וושינגטון מגבירה את הנוכחות הימית מול האי. מוקדם יותר אתמול הודיעה צפון קוריאה על הפעלה מחודשת של כור גרעיני צבאי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ארצות הברית משגרת משחתת נוספת לכיוון קוריאה, כך הודיע אתמול (שלישי) דובר הפנטון, ג'ורג' ליטל. ההודעה על הצבת הספינה "דקאטור" מגיעה על רקע ההסלמה בחצי האי הקוריאני ואיומיה הגוברים של פיונגיאנג להשתמש בנשק גרעיני נגד דרום קוריאה ונגד ארה"ב.

שלשום הודיעה ארה"ב על הפלגתה לאזור של המשחתת "ג'ון מקיין", המצוידת במערכות נגד-טילים בליסטיים. הספינה יצאה מבסיסה ביפן, ותצטרף לתמרונים האחרונים שערכו באזור מטוסים חמקנים מארה"ב. זאת, בהמשך להודעתה של צפון קוריאה כי היא העמידה את בסיסי הטילים שלה בכוננות עליונה.

מוקדם יותר אתמול אמר מזכ"ל האו"ם באן קי-מון כי המשבר באזור העמיק במידה רבה, וקרא לכל הצדדים לשוב לשולחן הדיונים. "איומים גרעיניים אינם סוג של משחק", אמר באן, "רטוריקה אלימה ומחוות צבאיות גורמות פחד ומעודדות חוסר-יציבות".

המשחתת האמריקנית ג'ון מקיין. רויטרס
המשחתת "ג'ון מקיין", הנמצאת כעת בדרכה לאזור קוריאה. איתותי אזהרה מוושינגטון/רויטרס

אתמול בבוקר הודיעה צפון קוריאה כי היא מחדשת את הפעילות בכור הגרעיני ביונגביון שנסגר לפני שש שנים. דובר הסוכנות לאנרגיה אטומית בפיונגיאנג אמר כי המדינה תחזור להעשיר אורניום ותפעיל מחדש את כל מתקניה הגרעיניים לצרכים צבאיים. הכור ביונגביון נסגר רשמית ב-2007, אולם בשנה שעברה כבר היו דיווחים לפיהם חודשה הפעילות במקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

למרות המסרים המאיימים, בנאום שפורסם אתמול אמר שליט צפון קוריאה קים ג'ונג-און כי כוחה הגרעיני של המדינה הוא חלק מהתפתחותה הכלכלית החיונית, ולא רק חלק מהרתעה הצבאית. "כוח גרעיני חזק הוא הבסיס לשלום ושגשוג, ולכן גם לאושרם הפרטי של אנשים", אמר קים לחברי הוועידה המרכזית של מפלגת הפועלים.

בסוף השבוע הודיעה צפון קוריאה כי היא נכנסת ל"מצב מלחמה" עם דרום קוריאה, זאת כחלק מההסלמה הרטורית בשבועות האחרונים מצדה של פיונגיאנג כנגד וושינגטון וסיאול בתגובה לסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על צפון קוריאה עקב ניסויי הגרעין שערכה. שתי הקוריאות נמצאות מבחינה טכנית במצב של מלחמה מאז תמה המלחמה ביניהן בשנת 1953 בהסכם שביתת נשק ולא בהסכם שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully