וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: "המלחמה עם ארה"ב עלולה לפרוץ כבר היום"

4.4.2013 / 7:15

צבא המדינה הודיע כי "רגע הפיצוץ מתקרב במהירות" וכי קיבל אור ירוק להשתמש בנשק גרעיני נגד אויביו. דיווח: "צפון קוריאה שינעה טילים לחופים שממול ליפן"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

צפון קוריאה הזהירה הבוקר (חמישי) כי מלחמה אפשרית עם ארצות הברית או דרום קוריאה עלולה לפרוץ כבר היום או מחר. זאת, לאחר הודעתה של וושינגטון על שינוע מערכות הגנה מפני טילים לגואם. אמש הודיע צבא צפון קוריאה כי קיבל אור ירוק לתקיפה צבאית נגד ארה"ב, הכוללת אפשרות לשימוש בנשק גרעיני. בהודעה שמסרה סוכנות הידיעות הרשמית בפיונגיאנג נאמר כי הצבא בפיקודו של קים ג'ונג-און מזהיר ש"איומיה של ארצות הברית יימחצו באמצעים גרעיניים".

במקביל דווח הבוקר שצפון קוריאה ככל הנראה שינעה טילים לטווח בינוני מסוג "מוסודן" אל חופה המזרחי, מול יפן. לדברי גורם בממשלת דרום קוריאה, לפי שעה לא ידוע אם הטילים מכילים ראשי נפץ, ואם בכוונת הצפון לשגרם או להציגם כמפגן כוח בלבד.

מערכת Thaad האמריקנית להגנה נגד טילים. AP
על פי פרסום ב"TIME" גם בישראל יש אחת. מערכת THAAD/AP

על רקע המתיחות הגוברת בין צפון קוריאה לדרום קוריאה וארצות הברית, הודיע אמש הפנטגון כי ארצות הברית תציב מערכת להגנה מפני טילים מסוג THAAD באי גואם שבמערב האוקיינוס בשקט. לדברי הפנטגון, "ארצות הברית נותרת איתנה מול הפרובוקציות של צפון קוריאה, ומוכנה להגן על הטריטוריה שלה (באי גואם), על בעלות בריתה דרום קוריאה ויפן ועל והאינטרסים הלאומיים שלה".

מערכת ההגנה המתקדמת ליירוט טילים בליסטיים תוצב באי בשבועות הקרובים. היא כוללת משגר טילים המוצב על גבי כלי רכב וספינות ורדאר משולב במערכת בקרת אש המשמש ליירוט טילים לטווח קצר ובינוני. בשנה שעברה דיווח מגזין "טיים" כי בישראל מוצבת מערכת זו בנגב, להגנה מפני תרחיש שבו תתקוף איראן את ישראל באמצעות טילים מסוג "שיהאב-3". עוד צוין כי מדובר בנוכחות המבצעית היחידה של צבא ארצות הברית בשטח ישראל, וכי בסך הכל מונה היחידה הפרושה 100 לוחמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל מגיע מקאבול לבסיס "בגראם" באפגניסטן, 9.3.2013. רויטרס
הזהיר מ"סכנה ברורה ומיידית". שר ההגנה הייגל/רויטרס

מוקדם יותר אתמול, אמר שר ההגנה האמריקאי צ'אק הייגל כי נשקפת "סכנה ברורה ומיידית" מצד צפון קוריאה, לנוכח המתיחות בין שתי המדינות בשל הכרזה על "מצב מלחמה" בין פיונגיאנג לבין דרום קוריאה וארצות הברית. לדברי הייגל, ארצו פועלת בשיתוף עם סין ומדינות נוספות להפגת המתיחות האזורית.

וושינגטון שיגרה אזהרה לצפון קוריאה מפני צעדים מתגרים נוספים, אחרי הודעתה של פיונגיאנג על הפעלתו מחדש של הכור הגרעיני הצבאי ביונגביון. שר החוץ ג'ון קרי אמר כי מדובר ב"צעדים פרובוקטיביים, מסוכנים וחסרי אחריות", וכי "ארצות הברית לא תשלים עם צפון קוריאה כמדינה גרעינית". בהתייחסו לשיגור המשחתות לאזור ולהטסת מטוסים חמקניים בשמי האי, אמר קרי: "נעשה מה שצריך כדי להגן על בעלות בריתנו יפן ודרום קוריאה". קרי הדגיש כי על צפון קוריאה לשוב לשולחן המשא ומתן ולהתפרק מנשקה הגרעיני, כדי להתמקד בצרכים של תושביה. "אנחנו מוכנים לעזור להם בכך", הדגיש.

(עדכון ראשון: 22:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully