וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "צפון קוריאה הטעינה שני טילים על משגרים"

מקורות צבאיים בסיאול אמרו כי המדינה הסוררת הטעינה 2 טילים בעלי טווח בינוני על גבי משגרים והחביאה אותם במתקן סודי. להערכתם, הצעד עשוי להצביע על מוכנות לשיגור פתאומי

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

צפון קוריאה הטעינה שני טילים בעלי טווח בינוני מסוג "מוסודן" על גבי משגרים ניידים והחביאה אותם במתקן בלתי מזוהה סמוך לחופה המזרחי, כך אמרו הבוקר (שישי) מקורות צבאיים בדרום קוריאה. להערכת המקורות, הצעד עשוי להצביע על מוכנותה של צפון קוריאה לשיגור טיל באופן פתאומי. הטילים מהווים איום פוטנציאלי על מדינות בעולם המערבי - מיפן, דרך האי גואם שבשליטת ארה"ב באוקיינוס השקט ועד לאלסקה.

שני פקידים בכירים בסיאול סיפרו כי המשגרים שונעו על גבי רכבת למזרח. סוכנות הידיעות של דרום קוריאה דיווחה כי הטיל השני הועבר לאחרונה, לאחר שמוקדם יותר השבוע העבירה המדינה הקומוניסטית טיל מאותו הסוג לחוף המזרחי, צעד שהוביל את ארצות הברית לשלוח את המערכת המתקדמות שלה להגנה מפני טילים לבסיסה בגואם. משרד ההגנה בסיאול, שאישר מוקדם יותר השבוע את מעבר הטיל הראשון, סירב להגיב לדיווח היום.

תרגיל ארטילריה ושיגור טילים של צפון קוריאה. מרץ 2013. רויטרס
תרגיל ארטילריה של צפון קוריאה, השבוע/רויטרס

במקביל, רשת סי-אן-אן דיווחה הבוקר כי דרום קוריאה פרסה שתי ספינות קרב ועליהן מערכות הגנה מפני טילים. לפי הדיווח, גורמים צבאיים בסיאול אמרו לתקשורת המקומית כי שתי הספינות יוצבו בחופים המזרחי והמערבי.

אתמול אמר גורם בכיר בפנטגון לרשת סי-אן-אן כי מידע מודיעיני מעלה שצפון קוריאה עושה הכנות מתקדמות לשיגור טיל בליסטי בין-יבשתי בימים הקרובים או בשבועות הקרובים. לפי הדיווח, ניתוח מודיעיני של תצלומי לוויין העלה כי פיונגיאנג עושה הכנות לירי הטיל ממשגר נייד. קודם לכן, אמר שר הגנה של דרום קוריאה, קים קוואן ג'ין, לוועדה פרלמנטרית בסיאול כי צפון קוריאה שינעה טיל בעל טווח בינוני לחופה המזרחי למטרת ניסוי מיידי או תרגיל צבאי. ואולם, הוא העריך כי הטיל אינו מכוון ליבשת אמריקה, אך ייתכן שהוא מכוון לבסיס האמריקני בגואם.

משבר בקוריאה - כותרות נוספות
מיוחד מדרום קוריאה: איום הטילים מאחינו בצפון אינו מפתיע
דו”ח מודיעין: ייתכן שיגור טיל מקוריאה בימים הקרובים
פרשנות: תקיפה אמריקנית בצפון קוריאה תאותת לאיראן
שליט צפון קוריאה: הבחור המשוגע שמאיים על המערב

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שליט צפון קוריאה קים ז'ונג און ובכירים בצבאו, 29 במרץ 2013. רויטרס
מלחמה עם הדרום ועם ארה"ב תפרוץ בימים הקרובים? קים ג'ונג און/רויטרס

מומחים אמריקניים מאמינים שצפון קוריאה התחמשה בטילי טייפודונג-2 המסוגלים להגיע אפילו עד אלסקה. מערכות הטילים שהוצבו בגואם מסוגלות ליירט טילים בטווח של עד 250 קילומטרים, גם במעופם באטמוספרה. אך מבקרי מערכת היירוט הזכירו כי רק שתיים משש המערכות שנבנו הוגדרו מבצעיות עד כה וכי היתר אינן אמורות להיכנס לשירות לפני 2017. מערכת ההגנה תוצב באי בשבועות הקרובים, ותכלול משגר טילים על גבי כלי רכב וספינות.

אתמול בבוקר הזהירה צפון קוריאה כי מלחמה אפשרית עם ארצות הברית או דרום קוריאה עלולה לפרוץ כבר בימים אלה. זאת לאחר שבערב יום רביעי הודיע צבא צפון קוריאה כי קיבל אור ירוק לתקיפה צבאית נגד ארה"ב, הכוללת אפשרות לשימוש בנשק גרעיני. בהודעה שמסרה סוכנות הידיעות הרשמית בפיונגיאנג נאמר כי הצבא בפיקודו של קים ג'ונג-און מזהיר ש"איומיה של ארצות הברית יימחצו באמצעים גרעיניים".

הלילה הביע מזכ"ל האו"ם באן קי מון דאגה מהמשבר בקוריאה. "איום גרעיני אינו משחק, זה מאוד רציני. אני חושב שצפון קוריאה הלכה רחוק מדי ברטוריקה שלה", אמר באן. במקביל, הודיעה דרום קוריאה כי היא מוכנה להחזיר את אזרחיה העובדים במתחם התעשייה "קייסונג" המשותף עם הצפון, אם יתברר שנשקפת להם סכנה. זאת לאחר שביום שלישי החלה צפון קוריאה למנוע משכנתה את הגישה למתחם, ובכך נרשמה עליית מדרגה נוספת במתיחות בין המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully