וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לסין: "רסנו את צפון קוריאה - או שנגביר הנוכחות הצבאית באזור"

הניו יורק טיימס דיווח כי בבית הלבן זיהו שינוי בעמדת סין כלפי צפון קוריאה וכי שתיקתה נוכח תגבור הכוחות של ארה"ב מהווה עדות לכך. אובמה אף שוחח על כך עם מקבילו הסיני

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ארצות הברית מזהה שינוי מסוים ביחסה של סין כלפי צפון קוריאה, ובממשל דורשים ביתר תוקף מבייג'ין לפעול בנחישות נגד הצהרותיה וצעדיה הלוחמניים של המדינה המבודדת, שהענק הסיני הוא פטרונה ובן בריתה המשמעותי היחיד. הניו יורק טיימס דיווח הבוקר (שבת) כי נשיא ארה"ב ברק אובמה שוחח לאחרונה על הנושא עם מקבילו הסיני שי ג?ין-פינג ובכירים בוושינגטון העבירו לסינים מסר לפיו אם סין לא תפעל – היא תאלץ להשלים עם נוכחות צבאית אמריקאית מוגברת בחצר האחורית שלה.

מטוס חמקן מדגם B-2 בשמי סיאול, דרום קוריאה. רויטרס
אם סין לא תפעל, היא תראה עוד אמצעי לחימה אמריקאים מתקדמים בחצר האחורית שלה? המפציץ החמקן B-2 טס באזור המתיחות עם צפון קוריאה/רויטרס

הנשיא אובמה תידרך את הנשיא ג'ינפינג על התוכניות האמריקאיות לעבות את מערך ההגנה מפני טילים באזור ולפעול בדרכים נוספות כדי להרתיע את המשטר בפיונגיאנג. שתיקתה של סין נוכח תגבור הכוחות האמריקני באזור - הן בערוצים הרשמיים והן בערוצים החשאיים - מהווה לדברי גורמים אמריקאים עדות נוספת לשינוי המדיניות הסיני ביחס לשכנתה הסוררת צפון קוריאה, דווח בטיימס.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שליט צפון קוריאה קים ז'ונג און ובכירים בצבאו, 29 במרץ 2013. רויטרס
שינוי מדיניות סיני ביחס לשכנתה הסוררת? שליט צפון קוריאה, קים ז'ונג און/רויטרס

טום דונילון, היועץ לביטחון לאומי בממשל אובמה, אמר כי נראה שהעמדה הסינית המסורתית כלפי פיונגיאנג "מתפתחת". בכוונת הבית הלבן לשלוח בשבועות הקרובים גורמים בכירים לסין, ובראשם שר החוץ ג'ון קרי שיצא לאזור בשבת הבאה.

אמש אמר דובר הבית הלבן ג'יי קרני, כי ארצות הברית לא תופתע אם צפון קוריאה תערוך ניסוי טילים. זאת על רקע הדיווחים לפיהם צפון קוריאה עורכת הכנות לשיגור טיל ניסיוני. קרני השיב כי "לא נהיה מופתעים אם הם יבצעו מהלך שכזה, ראינו אותם משגרים טילים בעבר".

בשבועות האחרונים שיגרה ארה"ב לחצי האי הקוריאני אמצעי לחימה שונים כדי לאותת לצפון קוריאה לסגת מאיומיה. בין היתר ביצעו מפציצים חמקניים טיסות באזור הגבול ומשחתות נשלחו לאזור. אמש הודיע הפנטגון על הצבת מערכת "תאאד" לירוט טילים באי גואם, צעד המבטא את החשש הממשי ביותר עד כה מפני שיגור טילים מקוריאה אל חופה המערבי של ארה"ב. לדברי הפנטגון, "ארצות הברית נותרת איתנה מול הפרובוקציות של צפון קוריאה, ומוכנה להגן על הטריטוריה שלה (באי גואם), על בעלות בריתה דרום קוריאה ויפן ועל והאינטרסים הלאומיים שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully