וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המורים של אירלנד פתח בחרם אקדמי על ישראל

בכך הפך הארגון, המייצג 14 אלף מורים ומרצים באירלנד, לראשון באיחוד האירופי שהודיע על חרם אקדמי כולל. בין היתר יופסקו שיתופי פעולה "כולל חילופי מדענים וסטודנטים"

ארגון המורים של אירלנד הכריז ביום חמישי האחרון על חרם אקדמי על ישראל, כך דווח בכלי התקשורת במדינה. הארגון, שמייצג מעל 14 אלף מורי בתי הספר העל יסודיים במדינה ומרצים באוניברסיטאות, מכללות ומכונים טכנולוגיים, הצביע בעד החרמת כל שיתוף פעולה אקדמי עם המוסדות בישראל.

ההצעה שהתקבלה קראה לחברי ארגון המורים לסיים את עבודתם עם מקביליהם מישראל ו"לחדול מכל שיתוף פעולה תרבותי או אקדמי עם ישראל, כולל חילופי מדענים, סטודנטים ודמויות אקדמאיות, כמו גם כל שיתוף פעולה בתכניות מחקר". הצעה עברה פה אחד בהצבעה בכינוס ארגון המורים של אירלנד בעיר גאלווי ביום חמישי האחרון. בכך הפך הארגון לראשון בתחומי האיחוד האירופי שהודיע על חרם אקדמי כולל על ישראל.

הארגון קרא בנוסף להגביר את הקמפיין הציבורי ל"חרם, הימנעות מהשקעות ועיצומים" (BDS) נגד "מדינת האפרטהייד ישראל, עד שתסיר את המצור הלא חוקי על עזה והכיבוש הלא חוקי בגדה המערבית".

דבלין, אירלנד. ShutterStock
הארגון קרא להגביר החרם על ישראל "עד שתסיר את המצור הלא חוקי על עזה והכיבוש הלא חוקי בגדה המערבית". דבלין/ShutterStock

חרם אקדמי במדינה עלול להשפיע על שיתופי פעולה עם ישראל במשפר מישורים, כך למשל, אתר "פוליטיקו" האירי דיווח על רשימה נרחבת של מוסדות מחקר באירלנד ששיתפו פעולה בשנים האחרונות עם תעשיות הביטחון בישראל. בין היתר דווח כי טריניטי קולג' בדבלין לקחה חלק בפרויקט במימון של 14.5 אירו מהאיחוד האירופי במסגרתו ציוד מעקב חדש הותקן בנמל התעופה היתרו בלונדון. משתתפת נוספת בפרויקט היא חברת "אלביט" הישראלית. אוניברסיטת לימריק מעורבת בפרויקט בעלות של 70 מיליון אירו שנועד לפיתוח כלי טיס זולים יותר מאלה הנמצאים בשימוש. משתתפת נוספת בפרויקט היא התעשייה האווירית.

בריטניה: מאוכזבים מהאוניברסיטה באריאל

בחודש ספטמבר שעבר אמר שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, כי הוא מאוכזב מהחלטתה של ממשלת ישראל לאשר את שדרוג המרכז האוניברסיטאי באריאל - לאוניברסיטה מן המניין. "הדבר מוביל לאוניברסיטה הראשונה בישראל שתוקם מעבר לגבולות הקו הירוק, ובהתנחלות בלתי-חוקית על פי החוק הבינלאומי", הסביר הייג בהודעה רשמית של משרד החוץ הבריטי. לדבריו, פעולה מסוג זה "מבססת עוד יותר את הנוכחות הישראלית בשטחים הפלסטיניים הכבושים, ומעמידה מחסום נוסף בפני השלום". במקביל, העריך גורם מדיני, עשויה ההחלטה תעורר את פעילותם של פעילי חרם פרו-פלסטיניים, שינסו לגייס ארגוני סטודנטים ומרצים בבריטניה, להטיל חרם אקדמי כולל על ישראל.

מלבד חומרת המעשה, לטענת הייג, גם התזמון בו הוא נעשה שגוי. "המהלך מגיע דווקא בעת בה אנו מרחיבים את שיתוף הפעולה בין האוניברסיטאות בבריטניה ובישראל, לאחר שהממשלה הבריטית נקטה עמדה נחרצת מול המערערים על הלגיטימיות של ישראל באמצעות החרמת מוסדות חינוך ותרבות". בסיום הודעתו, הדגיש הייג כי הוא "קורא לממשלת ישראל לשקול מחדש את עמדתה בעניין, בשל חומרת ההשלכות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully