וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר בריטי: "מתנגדים לכל חרם על ישראל"

טל שלו

2.3.2013 / 15:35

על רקע פעילות אנטי ישראלית בקמפוסים בבריטניה, השר לענייני המזרח התיכון, אליסטר ברט, פרסם הצהרה בה טען כי "אסור לתת למיעוט קולני לשחוק את הקשרים האקדמיים המשגשגים"

"ממשלת בריטניה מתנגדת לכל חרם על ישראל", כך הצהיר בסוף השבוע השר לענייני המזרח התיכון, אליסטר ברט, בהודעה שפרסם, על רקע שורה של אירועים מתוחים וטעונים של פעילות אנטי ישראלית בקמפוסים של האוניברסיטאות בשבועות האחרונים. "אסור לתת למיעוט קולני בכמה אוניברסיטאות בבריטניה לשחוק את הקשרים האקדמיים המשגשגים בין בריטניה וישראל, וגם לא לפגוע במסורת המפוארת שלנו של שיח פתוח וחופשי בקמפוסים", אמר ברט, שנפגש בסוף השבוע עם שגריר ישראל בבריטניה, דניאל טאוב, והביע בפניו את התנגדותה של ממשלת בריטניה לחרם על ישראל ומחויבותה לקידום היחסים הבילטרליים בין המדינות.

לפני כשבועיים פוצצו עשרות סטודנטים פרו-פלסטיניים הרצאה של סגן השגריר הישראלי, אלון שניר, בחוג למזרח תיכון של אוניברסיטת אסקס. בנוסף לכ-80 פעילים שהפגינו מחוץ לאולם ההרצאות, כ-30 סטודנטים נכחו בתוך האולם ולא אפשרו לשניר לומר מילה, באמצעות קריאות ביניים של "מדינת אפרטהייד נפשעת" על ישראל, ואנשי הביטחון של האוניברסיטה נאלצו להפסיק את ההרצאה. ברט גינה בחריפות את האירועים באוניברסיטת אסקס וכינה אותם "בלתי קבילים לחלוטין". הוא ביקש להבליט דווקא אירוע אחר בשבוע שעבר, בו נהדפה הצעת חרם על ישראל באגודת הסטודנטים של אוניברסיטת אוקספורד ברוב של 69 קולות לעומת עשרה תומכים.

חבר הפרלמנט הבריטי ג'ורג' גאלאוויי בפגישה עם איסמעיל הניה. עזה, 2009. AP
חבר הפרלמנט הבריטי ג'ורג' גאלאוויי ואיסמעיל הניה/AP

"ההצבעה החד משמעית של אגודת הסטודנטים באוניברסיטת אוקספורד ביום רביעי נגד חרם על ישראל משקפת בבהירות את עמדותיהם האמיתיות של מרבית הסטודנטים הבריטים, ורוב העם הבריטי", אמר ברט בהצהרה. "ממשלת בריטניה מתנגדת לחרמות על ישראל. אנו מחויבים לחיזוק השותפות המשגשגת שלנו עם ישראל. כפי שראש הממשלה דיויד קמרון אמר בעבר, הממשלה הזו לעולם לא תיתן לאלה שרוצים להחרים את ישראל לפגוע ב-60 שנות יחסי שותפות וחליפין ערים שתורמים כל כך הרבה לשתי המדינות שלנו".

בשבועות האחרונים מתחממת בבריטניה זירת פעילות ה-BDS הקוראת לחרמות כלכליים, תרבותיים ואקדמיים כנגד ישראל. באוקספורד אמנם נהדפה ברוב גדול ההצעה הקוראת לחרם של אגודת הסטודנטים על ישראל, אך כמה שבועות לפני כן אירעה תקרית סוערת נוספת באוניברסיטה, כאשר חבר הפרלמנט הבריטי, ג'ורג' גאלוויי, הנודע בעמדותיו האנטי ישראליות, נטש בפומביות דיון לאחר שגילה שיריבו בעימות הוא סטודנט ישראלי. בסרטון של התקרית שהועלה לרשת נשמע גאלאוויי אומר: "הוליכו אותי שולל, אני מצטער. אני לא מכיר בישראל ואני לא מתעמת עם ישראלים". מאוחר יותר, הגן גאלאוויי על מעשיו בטוויטר, וכתב: "אין הכרה בישראל. אין נורמליזציה. ישוע הנוצרי מעולם לא הודיע לנו שהעימות יהיה מול ישראלי. פשוט מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully