וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן בבריטניה: למגר פעילות אנטי-ישראלית במדינה

טל שלו

23.5.2012 / 1:41

בשיחה שערך עם שר החוץ הבריטי ביקש השר ליברמן להיאבק בקבוצות הקוראות לחרם על ישראל. בנוסף, השניים דנו במגוון נושאים ביניהם: הגרעין האירני והמו"מ עם הפלסטינים

שר החוץ, אביגדור ליברמן, ביקש אמש (שלישי) ממקבילו הבריטי לסייע במאבק נגד פעילים אנטי-ישראלים באוניברסיטאות בבריטניה, במסגרת קבוצות פרו פלסטיניות או קואליציית ה-BDS הקוראים לחרם כלכלי, תרבות ואקדמי על ישראל.

בשנים האחרונות הלכו וגברו אירועי ועימותי החרם על ישראל בבריטניה, בדמות חרמות צרכניים ברשתות השיווק, עצומות לחרמות תרבותיים ועימותים באוניברסיטאות עם סטודנטים ישראליים, ובפגישה שקיים בלונדון עם שר החוץ הבריטי, ויליאם הייג, אמר ליברמן כי יש "להעביר מסר לראשי האוניברסיטאות בבריטניה, שאין מקום לרצות ולפייס קבוצות קטנות וקולניות המאיימות באלימות על חשבון זכותם של ישראלים להביע את דעותיהם בצורה חופשית בקמפוסים".

שר החוץ אביגדור ליברמן בפגישה בלונדון עם שר החוץ וויליאם הייג. מאי, 2012. משרד החוץ
ביקש לסייע במאבק נגד פעילים אנטי ישראלים באוניברסיטאות בבריטניה. ליברמן ושר החוץ הבריטי, ויליאם הייג, אתמול/משרד החוץ

בפגישה, שעסקה במגוון רחב של סוגיות הנוגעות ליחסי ישראל-בריטניה וכן לאיום הגרעין האירני והמצב במזרח התיכון, התייחס ליברמן גם לעמדתה של ישראל לנוכח התקדמות בשיחות בין המערב לאירן. הוא אמר כי "למרות שהאירנים מנסים להשרות אווירה נחמדה ורגועה" בשיחות עם המערב, מטרת פרויקט הגרעין האירני נותרה השגת יכולת גרעינית צבאית. "לסנקציות על אירן אמנם יש השפעה אך היא לא מספיקה בכדי להביא לשינוי אמיתי במצב. צריך גם לשים לב למעורבות האירנית השלילית בכל מקום אפשרי במזרח התיכון", הוסיף ליברמן.

גם נושא ממשלת האחדות עם קדימה עלה בפגישה. "זו צפויה להיות הממשלה הראשונה בישראל שתמלא את ימיה", אמר ליברמן, והוסיף כי "וזוהי הזדמנות אמיתית לטפל בנושאים חשובים לחברה הישראלית כגון יחסי חילונים-חרדים, שיטת הממשל, הכלכלה, מקומם של המיעוטים בחברה הישראלית, ההגירה הבלתי חוקית והמסתננים לישראל". אך למרות האופטימיות לגבי מצבה הפנימי של ישראל, ליברמן השמיע עמדות חיוביות פחות בנושא הפלסטיני ותקף בחריפות, כהרגלו, את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. "גם אם היינו מסכימים לחלק את ירושלים ולחזור לסנטימטר האחרון בקווי 67' - התוצאה הייתה זהה לתוצאות הנסיגה מעזה: טילים וטרור לתוככי ישראל. מי שמסרב לנהל משא ומתן על הסדר צודק ובר קיימא הם הפלסטינים. אין פרטנר בצד הפלסטיני בהנהגתו של אבו מאזן", אמר ליברמן.

לקריאה נוספת:
שר ההגנה האוסטרי תוקף: "ליברמן בלתי נסבל"
ליברמן: "ביטול חד צדדי של הסכם הגז - סימן לא טוב"
ליברמן במסר לרה"מ: הפינוי בחברון - שגיאה קואליציונית

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully