וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוקק בריטי גילה שיריבו לעימות ישראלי - ונטש

צפו: חבר הפרלמנט ג'ורג' גאלאוויי הוזמן לעימות באוניברסיטת אוקספורד, ועזב בזעם אחרי שגילה שיריבו, הסטודנט אילון אסלן-לוי, הוא ישראלי. "אין הכרה בישראל", כתב

צילום: סרטון שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

חבר פרלמנט בריטי נטש דיון באוניברסיטת אוקספורד אחרי שגילה שיריבו בעימות שנערך במקום הוא סטודנט ישראלי. המחוקק, ג'ורג' גאלאוויי, הוזמן אתמול בערב (רביעי) להשתתף בעימות שכותרתו "ישראל צריכה לסגת לאלתר מהגדה המערבית" שנערך באוניברסיטה היוקרתית. אחרי כעשר דקות גילה חבר הפרלמנט כי הסטודנט אילון אסלן-לוי הוא ישראלי, אחרי שהאחרון התייחס לישראלים במילה "אנחנו" - ויצא בזעם מהאולם.

סרטון של התקרית הועלה לרשת. בסרטון נשמע גאלאוויי אומר: "הוליכו אותי שולל, אני מצטער. אני לא מכיר בישראל ואני לא מתעמת עם ישראלים". מאוחר יותר, הגן גאלאוויי על מעשיו בטוויטר, וכתב: "אין הכרה בישראל. אין נורמליזציה. ישוע הנוצרי מעולם לא הודיע לנו שהעימות יהיה מול ישראלי. פשוט מאוד".

חבר הפרלמנט הבריטי ג'ורג' גאלאוויי בפגישה עם איסמעיל הניה. עזה, 2009. AP
ג'ורג' גאלאוויי/AP

אסלן-לוי, בן 21, שגדל בלונדון ומחזיק בדרכון בריטי, אמר ל"טיימס" המקומי" כי הוא חש זעזוע מהמקרה. "זה פוגעני ביותר לסרב לדבר עם מישהו רק בשל האזרחות שלו. זו גזענות טהורה". לדבריו, העובדה שמדובר בחבר מכהן בפרלמנט היא "מדהימה".

גאלאוויי גורש בעבר ממפלגת הלייבור ומכהן כיום בסיעת השוליים "הכבוד". הוא נתון לביקורת נוקבת בשל התבטאויות קיצוניות שהעמידו אותו בצד השמאלי של המפה הפוליטית. ב-2004 הוא התארח בטלוויזיה האירנית ואמר כי הוא "מצדיע לסדאם חוסיין", וב-2006 השתף בתכנית ריאליטי, שם העמיד פנים שהוא חתול.

לקריאה נוספת
שר החוץ בבריטניה: "למגר פעילות אנטי-ישראלית במדינה"
שגריר ישראל בבריטניה: יש מחלות אנטישמיות בתקשורת הבריטית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully