וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל בבריטניה: יש מחלות אנטישמיות בתקשורת הבריטית

טל שלו, כתבתנו המדינית

28.11.2011 / 22:25

"כשעיתון מוביל מפרסם מילים אנטישמיות זה סימן לחולי גדול", אמר השגריר דניאל טאוב בכנס בנושא הדה-לגיטימציה של ישראל בבריטניה. בנוסף, מתח ביקורת מרומזת על ההנהגה הבריטית

שגריר ישראל בבריטניה, דניאל טאוב, תוקף בחריפות את התקשורת הבריטית, ומאשים אותה ב"מחלות אנטישמיות". בכנס שנערך אתמול (ראשון) במנצ'סטר כי "כשעיתון מוביל מפרסם מילים אנטישמיות זה סימן לחולי גדול בתקשורת ובעיתונות הבריטית". את הדברים אמר השגריר בהתייחס לפרשנות שנכתבה אחרי עסקת שליט בעיתון ה"גרדיאן", שגרסה כי העסקה מוכיחה כי הציונות "מעריכה יותר את חיי העם הנבחר מאשר של שכניה".

כמו כן, התייחס טאוב, שרק החודש הגיש את כתב האמנה שלו למלכה אליזבת', לקמפיינים שונים, הנפוצים בבריטניה, וקוראים להטיל חרמות על ישראל, והגדיר אותם "בעיה חמורה עבור המוסדות והארגונים שמאפשרים את קיומם". לדבריו, "כשאוניברסיטה אינה מאפשרת חופש ביטוי, כשסטודנט שרוצה לתמוך בישראל מפחד מאיומים ואלימות, זוהי אמנם בעיה לישראל, אך יתרה מכך, זו בעיה לאותה אוניברסיטה שמערערת את הסטנדרים האקדמיים שלה". את הדברים אמר טאוב בהופעה פומבית ראשונה במנצ'סטר בכנס שעסק בניסיונות הדה לגיטימציה של ישראל בבריטניה, כך על פי דיווח בג'ואיש כרוניקל הבריטי.

לפי הדיווח, טאוב מתח ביקורת מרומזת על מי שכינה "ידידי ישראל", שהדגישו את "אמונתם ותמיכתם בזכות הקיום של ישראל". "האם אפשר להעלות על הדעת שדברים כאלה ייאמרו ביחס למדינות אחרות בעולם?", אמר טאוב, "האם יש מדינה אחרת שיש לגביה שיח או מדיניות המתמקדת בעצם קיומה?".

דניאל טאוב, לשעבר סגן היועץ המשפטי של משרד החוץ, מונה לתפקיד השגריר בלונדון במקומו של רון פרושאור ביוני השנה, על רקע מחאה של ועד עובדי משרד החוץ שגינו את מינויו של "עובד זוטר" למשרה בעלת חשיבות כמו השגריר בלונדון.

בשנים האחרונות היוותה בריטניה כר פורה לפעילויות נגד ישראל ולקמפיינים פרו פלסטיניים המבקשים להחרים את ישראל; הכנס שנערך אתמול במנצ'סטר נועד להתמודד עם התופעה, בעקבות דו"ח של מכון ראות שזיהה את בריטניה כמוקד דה לגיטימציה בחמישה תחומים: פוליטיקה, תקשורת, אקדמיה, כנסיות ואיגודי עובדים. "ישנם אנשים ששואלים האם באמת ישנה דה-לגיטימציה של ישראל?", אמר טאוב. "אם אתם רוצים לדעת את התשובה לשאלה זו? אל תאזינו לאויבי ישראל, אלא תקשיבו לחבריהם או לפחות למי שמכנה את עצמו חבר של ישראל. שמעתי אינספור פעמים אנשים אומרים שהם ידידי ישראל ותומכים בזכות הקיום שלה, ואני תוהה, האם אתה יכול לדמיין מישהו שאומר את זה ביחס לכל מדינה אחרת?".

עוד באותו נושא:
המאבק בחרם: שבוע "קנה כחול-לבן" בארצות הברית
"ליברמן מנהל את משרדו כסניף של ישראל ביתנו"
ניו יורק: אלמונים ריססו צלבי קרס והציתו מכוניות
לראשונה מ-2004: עלייה באנטישמיות בארצות הברית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully