וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק: אלמונים ריססו צלבי קרס והציתו מכוניות

שלוש מכוניות הוצתו, וצלבי קרס וכתובות אס.אס רוססו על מבנים בשכונת ברוקלין. קיים חשד כי מדובר במעשה אנטישמי. משטרת ניו יורק בודקת קשר לארגון ה"קו קלוקס קלאן"

אלמונים הציתו אמש (שישי) בלב אזור יהודי בשכונת ברוקלין שבעיר ניו יורק שלושה כלי רכב השייכים ליהודים וריססו כתובות אנטישמיות, לרבות צלבי קרס, על מבנים וספסלים באזור. כמו כן רוססו ראשי התיבות של אס.אס והאותיות KKK, המייצגות את התנועה הגזענית, "קו קלוקס קלאן". ראש העיר ניו יורק, מייקל בלומברג, מיהר לגנות את המעשה, ואמר כי "אין מקום למעשה כה מלא שנאה בעיר החופשית ביותר, הנמצאת במדינה החופשית ביותר בעולם".

עוד באותו נושא
לראשונה מ-2004: עלייה באנטישמיות בארצות הברית
אנטישמיות בארגנטינה: מורה יהודי הוכה במוט ברזל
המדינה המסוכנת ביותר בעולם ליהודים: צרפת

שלשום צוינו 73 שנים ל"ליל הבדולח", סדרת פוגרומים שאירעה בגרמניה הנאצית, כשנה לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה. האלמונים, ככל הנראה, ביקשו להביע הזדהות עם המאורע.

שלוש המכוניות מסוג לקסוס, BMW ויגואר הוצתו בשכונת מידוו?ד, שכונה בעלת אוכלוסייה יהודית ברובה, בלב ברוקלין. כמו כן, על רכב מסוג ואן רוססו האותיות KKK, ועל ספסלים ומבנים באזור רוססו צלבי קרס וראשי התיבות אס.אס, ואף נכתב באנגלית "לדפוק את היהודים".

אחד מדיירי השכונה תיאר את הרחוב לאחר ההצתה כדומה לאזור מלחמה. "השנאה שמאחורי ההצתות מקפיאת דם", אמר בובי טאבל, אחד מדיירי השכונה, ל"ניו יורק דיילי". הפוליטיקאי היהודי דב היקינד, שגר במרחק שני רחובות מהאזור שהושחת, אמר לכתבי ה"ניו יורק טיימס" כי "האלימות – ואני קורא לפיצוץ שלושה רכבים אלימות – מוסיפה ממד מחליא לסוג זה של אנטישמיות".

בתוך כך, הציע חבר מועצת העיר, דיוויד גרינפילד, פרס של 1,000 דולרים עבור מידע הנוגע למבצעי הפשע, ו"הליגה למניעת השמצה" הוסיפה 4,000 דולרים נוספים עבור מידע. ראש העיר ניו יורק הצהיר כי היחידה המשטרתית ללוחמה בפשעי שנאה "פועלת במרץ לגלות מיהם האנשים החולניים האחראים לפשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully