וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטישמיות בארגנטינה: מורה יהודי הוכה במוט ברזל

משה כהן, מנהל ביה"ס "היכל התורה" בבואנוס איירס, נזקק לתפרים בראשו אחרי שהותקף בערב יום העצמאות בידי אדם שקרא "יהודי, יהודי". הרשויות גינו בחריפות: "התוקף ישלם על מעשיו"

תקרית אנטישמית בבירת ארגנטינה: מנהל בית ספר יהודי -דתי בבואנוס איירס הותקף בערב יום העצמאות לאחר צאתו מבית הספר, ונפצע בראשו. כך מדווחים כלי התקשורת בארגנטינה.

לפי הדיווחים, משה כהן, בן 50, מנהל בית הספר "היכל התורה", הוכה בראשו באמצעות מוט ברזל על ידי תוקף שקרא "יהודי, יהודי". הוא אושפז בבית חולים ונזקק לתפרים, ואילו התוקף נעצר. לפי פרסומים בארגנטינה, מדובר באדם "בעל עבר פלילי, עם היסטוריה של מעשי שוד והתנגדות למעצר".

האירוע זכה לגינויים חריפים מצד ראשי הקהילה היהודית בעיר ומצד שגריר ישראל, דניאל גזית. גם הרשויות במדינה וראשי המפלגות הפוליטיות פרסמו גינויים תקיפים. מושל מחוז בואנוס איירס, דניאל סיולי, אמר כי הוא "מקווה שהתוקף ישלם על מעשיו". מאריה רשיד, נשיאת המכון הלאומי נגד אפליה, שנאת זרים וגזענות בארגנטינה פרסמה הצהרה ובה "גינוי חריף" ל"תוקפנות האנטישמית", והוסיפה כי תעמיד את פרקליטי המכון לסיועם של המשפחה ובית הספר.

ד"ר דניאל שינדל, סגן נשיא ארגון הגג של הקהילות היהודיות בארגנטינה, אמר לסוכנות הידיעות היהודית JTA כי בארגון מנתחים כעת את המצב, במטרה להגיש תביעה משפטית פדרלית, בהתאם לחוקי איסור האפליה במדינה, הקובעים עונשי מאסר כבדים על מעשי תקיפה ממניעים של שנאה דתית או גזענית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully