וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזית ההסברה: במכללת ספיר פתחו קורס דוברות

רמי שני

27.10.2012 / 19:16

על רקע התרבות הקריאות להחרמת ישראל מצד פעילים פרו-פלסטיניים, ושיבוש אירועים של נציגים ואמנים ישראלים בחו"ל, הקורס החדש נועד לספק כלים להתמודדות עם מצבים כאלה

פעילים פרו-פלסטיניים המשבשים אירועים של אמנים ונציגים ישראלים בחו"ל, הפכו להיות חזון נפרץ בשנים האחרונות. כך, למשל, לאחרונה קראו פעילים בריטים ללהקת המחול בת-שבע להימנע מקיום הופעות באנגליה. באוגוסט אף נרשמה תקרית שבה הפגינו באדינבורו שבסקוטלנד כ-300 פעילים מחוץ לאולם שבו הופיעה הלהקה. במהלך האירוע נשאו הפעילים שלטים שעליהם נכתב "אל תרקדו עם האפרטהייד", במחאה על המשך השליטה הישראלית בשטחים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת פעילים פרו-פלסטיניים בסקוטלנד מחוץ להופעה של להקת בת-שבע, אוגוסט 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביטויים בגנות ישראל נרשמו פעמים רבות גם ברשתות החברתיות באינטרנט. על פי רוב, המותקפים מתקשים לעמוד מול הסתערות המונית שכזו, מוחשית או וירטואלית. קורס הכשרת דוברים ויועצי תקשורת, שנפתח השנה במכללת ספיר, נועד לספק כלים לשכלול יכולת ההתמודדות מול מצבים כאלה, ואף לספק לדובר אמצעים לקידום הגוף או הארגון שהוא מייצג, גם אם הדבר נדרש באופן פתאומי.

"עיקר התכנית הוא הקניה של כלי עבודה אפקטיביים בתחומי הדוברות, הייעוץ התקשורתי ויחסי הציבור", מסביר העיתונאי ואיש התקשורת, דני קיפר, העומד בראש התכנית. לדבריו, התכנית מאפשרת "היכרות מעמיקה עם עולם התקשורת הישראלי והבינלאומי, והקניית ידע בסיסי בניהול פרסום במדיה הקלאסית ובמדיה החדשה". בעברו עבד קיפר כעורך בעיתונים שונים, ואף שימש כרכז הכתבים של "ידיעות אחרונות" וכדובר עיריית תל אביב.

לדברי קיפר, תכנית הלימודים כוללת הכשרה מעשית, תוך הקניית מושגי יסוד בתקשורת המונים, והיא פתוחה לקהל הרחב, בדגש על בעלי תפקידים המבקשים לרכוש ידע וכלים בהפעלת מערכות תקשורת בארגוניהם. לדברי קיפר, סגל המרצים בתכנית נשען על אישים בולטים מתחום הדוברות, יחסי הציבור והעיתונות בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully