וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה מחוץ להופעת בת-שבע: "רוקדים עם אפרטהייד"

טל שלו

31.8.2012 / 12:57

מחוץ לאולם בו הופיעה הלהקה הישראלית בבירת סקוטלנד, אדינבורו הפגינו כ-300 פעילים פרו-פלסטינים על מה שכינו "טיוח הפרות זכויות אדם". לבנת: "לא ניכנע לטרור התרבותי"

צילום: יח"צ, עריכה: יותם בן-דוד

כ-300 פעילים פרו-פלסטיניים הפגינו אמש (חמישי) מחוץ לאולם בו הופיעה להקת המחול בת-שבע, בעיר אדינבורו שבסקוטלנד. הם נשאו שלטים עם קריאות בגנות ישראל עליהן נכתב "אל תרקדו עם האפרטהייד", במחאה על המשך השליטה הישראלית בשטחים. ההופעה, שנערכת במסגרת פסטיבל אדינבורו השנתי לאומנות, מתקיימת תחת אבטחה כבדה, והפעילים ניסו להפר את הסדר גם במהלך ההופעה עצמה. בעקבות ההפגנה, נאלצה שרת התרבות והספורט לימור לבנת, שמייצגת את ממשלת ישראל בפסטיבל, להיכנס לאולם דרך מעבר תת-קרקעי בכניסה צדדית.

"הניסיון למנוע מבת-שבע להופיע ולהציג תרבות ישראלית משובחת לא צלח", אמרה היום לבנת, שהגיעה לאירוע לבקשת שגרירות ישראל בבריטניה. "לא נכנע לטרור התרבותי של שונאי ישראל. 'הורה', המופע של בת-שבע היה מרהיב והקהל הסקוטי הגיב במחיאות כפיים סוערות ללהקה בתגובה לקריאות האנטי-ישראליות. התרבות היא השגרירה הטובה ביותר של מדינת ישראל, היא מקרבת לבבות ומגשרת בין עמים, וזוכה להצלחה רבה בעולם", אמרה לבנת.

בשבועות האחרונים עוררה הופעתה של להקת בת-שבע בפסטיבל מחאה חריפה בקרב ארגונים פרו-פלסטיניים הקוראים להחרים את ישראל, ואלה הצליחו לגיס שורה של אמנים בריטים וסקוטים שהצטרפו לקריאה להחרים את ההופעה. הארגונים שיגרו מכתב להנהלת הפסטיבל, שנחשב לאחד החשובים בתחומו בעולם, בו האשימו את הלהקה בשיתוף פעולה עם התעמולה הישראלית. "מתוך כוונה צינית לעשות ספין חיובי למשטר הדיכוי בשטחים ולטייח את הפרות זכויות האדם המתבצעות שם". הנהלת הפסטיבל דחתה בתוקף את קריאות החרם, אך הפעילים מתכוונים להפגין בשלושת ההופעות של בת-שבע במהלך הפסטיבל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully