וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: "אוניברסיטה באריאל - מחסום בפני השלום"

שר החוץ הבריטי ביקר ההחלטה להכיר באוניברסיטה מעבר לגבולות הקו הירוק: "מבסס הנוכחות בשטחים הכבושים". חשש: ארגונים פרו-פלסטיניים בממלכה יקדמו חרם אקדמי על ישראל

שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, אמר היום (שני) כי הוא מאוכזב מהחלטתה של ממשלת ישראל לאשר את שדרוג המרכז האוניברסיטאי באריאל - לאוניברסיטה מן המניין. "הדבר מוביל לאוניברסיטה הראשונה בישראל שתוקם מעבר לגבולות הקו הירוק, ובהתנחלות בלתי-חוקית על פי החוק הבינלאומי", הסביר הייג בהודעה רשמית של משרד החוץ הבריטי. לדבריו, פעולה מסוג זה "מבסס עוד יותר את הנוכחות הישראלית בשטחים הפלסטיניים הכבושים, ומעמידים מחסום נוסף בפני השלום". במקביל, העריך גורם מדיני, עשויה ההחלטה תעורר את פעילותם של פעילי חרם פרו-פלסטיניים, שינסו לגייס ארגוני סטודנטים ומרצים בבריטניה, להטיל חרם אקדמי כולל על ישראל.

מלבד חומרת המעשה, לטענת הייג, גם התזמון בו הוא נעשה שגוי. "המהלך מגיע דווקא בעת בה אנו מרחיבים את שיתוף הפעולה בין האוניברסיטאות בבריטניה ובישראל, לאחר שהממשלה הבריטית נקטה עמדה נחרצת מול המערערים על הלגיטימיות של ישראל באמצעות החרמת מוסדות חינוך ותרבות". בסיום הודעתו, הדגיש הייג כי הוא "קורא לממשלת ישראל לשקול מחדש את עמדתה בעניין, בשל חומרת ההשלכות".

הממשלה אישרה ההכרה: "חלק בלתי נפרד מישראל"

אתמול אישרו שרי הממשלה את ההכרה במרכז האוניברסיטאי באריאל כאוניברסיטה. בפתח הישיבה הביע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תמיכה במהלך. "אני מדגיש שאריאל היא חלק בלתי נפרד מישראל וכך היא תישאר בכל הסדר עתידי", ציין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "הקמת אוניברסיטה באריאל היא חלק מסדרת הפעולות שאנחנו עושים לחיזוק ההשכלה הגבוהה בישראל".

"אני חושב ששבע אוניברסיטאות זה לא מספיק", הוסיף ראש הממשלה. "אני לא מקבל את הגילדה הסגורה. אני אוהב לפרוץ מונופולים וקרטלים בכל תחום, וכך גם בתחום הזה. אם למישהו היה ספק מה עמדתי בעניין – חשוב שתהיה אוניברסיטה נוספת, וחשוב שהיא תהיה באריאל".

בנימין נתניהו וגדעון סער בחדר המצב של משרד החינוך. עומר מירון
"חשוב שתהיה אוניברסיטה באריאל". נתניהו לצד סער/עומר מירון

בשמאל זעמו נוכח ההחלטה. יושבת ראש מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הזהירה שהחלטת הממשלה, ותמיכתו של ראש הממשלה במהלך, פוגעות באקדמיה הישראלית כולה, ומלכלכת אותה בכיבוש. "הממשלה הזו כבר הצליחה להביא לסימון מוצרים מהשטחים, ועכשיו היא עלולה לגרום לסימון סטודנטים", אמרה ח"כ גלאון.

ח"כ דב חנין (חד"ש) תקף בחריפות את המהלך: "ממשלת נתניהו דורסת את המערכת האקדמית ואת השיקולים האקדמיים בדרכה לבסס את פרויקט ההתנחלויות. להקמת האוניברסיטה באריאל אין שום הצדקה עניינית, היא מנוגדת להוראות המשפט הבינלאומי ומהווה מסר קיצוני וסרבני לפלסטינים, לעולם הערבי ולעולם בכלל". לטענתו, ההחלטה תתרום הן להעמקת זיהויה של האקדמיה הישראלית עם הכיבוש והן להעמקת בידודה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully