וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי: נתניהו מעדיף קואליציה בלי ש"ס ובלי חרדים

3.2.2013 / 18:33

שר הפנים שהשתתף במו"מ הקואליציוני עם הליכוד תקף את הכוונה לגייס חרדים: "יוביל לקרע בעם". בבית היהודי קראו בישיבת המו"מ לקיצוץ ניכר ומשמעותי בתקציב הביטחון

צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן

המגעים הקואליציוניים: בכפר המכבייה שברמת גן נמשכות הפגישות בין צוות המשא ומתן המדולדל של הליכוד-ביתנו לבין הצוותים של המפלגות המועמדות להיכנס לממשלה הבאה. נציגי הבית היהודי, שכבר מוקדם יותר נודע כי בין היתר ידרשו לקדם את יום ראשון כיום חופש, אמרו בתום הפגישה כי היא התקיימה ב"אווירה חיובית".

פגישת מו"מ קואליציוני של נציגי הבית היהודי עם נציגי הליכוד, ינואר 2013. דרור עינב
ח"כ אריאל מול אנשי המשא ומתן של הליכוד-ביתנו/דרור עינב

אף שדובר רבות לגבי התפקידים אותם אמורים אנשי הבית היהודי למלא בממשלה הבאה, בפגישה לא עסקו הצדדים בנושא חלוקת התיקים. עיקר הדיון היה סביב סוגיית השוויון בנטל, ואנשי הבית היהודי הודיעו כי למרות שיש להם הערות ייחודיות, הם נוטים לקבל את ההסכמות שיגובשו בעניין זה עם המפלגה השנייה בגודלה – "יש עתיד" של יאיר לפיד.

עוד דרישות שעלו מצדם: לפעול לפירוק המונופולים, לקדם את חוק הריכוזיות, להילחם ביוקר המחייה ולקצץ בתקציב הביטחון. לדברי אנשי המפלגה, דרוש "קיצוץ רציני שירגישו אותו". הם גם העלו הסתייגויות בפגישה ממתווה יעלון, שמציע יעד לגיוס אלפי חרדים בשנים הקרובות.

"השיחות היו טובות ומועילות. דנו במגוון נושאים חברתיים - ראש וראשון בהם הוא הנשיאה בנטל", אמר היום ח"כ אורי אריאל ביציאה מהפגישה, "אנחנו חושבים שאפשר להגיע להסכמות עם יש עתיד ולגשר עם החרדים. אנו פועלים ברוח הזה ומקווים להגיע לתוצאות במהירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"העם היהודי שרד גם בלי מדינה בזכות לומדי התורה"

בהגיעם לפגישה עם אנשי הליכוד-ביתנו הציגו ראשי ש"ס גישה פחות מפויסת, במיוחד בנושא גיוס בני הישיבות. "השאלה היא לא אם אנחנו בקואליציה או באופוזיציה – אלא אם הולכים לקרע בעם או לא", אמר שר הפנים אלי ישי. "העם היהודי שרד למעלה מאלפיים שנה גם בלי מדינה בזכות לומדי התורה. אם נמנע עכשיו את לימוד התורה, מה שאף מדינה אחרת לא עושה, זה יהיה אסון".

ישי חזר על עמדתו לפיה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "רוצה את לפיד בקואליציה יותר מאשר את ש"ס". "ככה אני מזהה", אמר והוסיף: "אני לא רואה מרחק גדול בינו לבין לפיד במתווה הגיוס – אבל אם ראש הממשלה רוצה קואליציה רחבה יש לו אחריות לא רק על הקואליציה הרחבה, אלא גם על השלמות בעם".

השר אריאל אטיאס שנכח גם הוא בדיוני המשא ומתן, אמר כי ש"ס הגיעה לשיחות על מנת לעמוד בהתחייבויות שלה לבוחרים. "אנחנו צריכים לזכור שעומד להיות תקציב קשה מאוד לשכבות החלשות. המפלגה היחידה המועמדת שדואגת לאלה שאין להם - זו ש"ס. זה הדבר המרכזי ובשיח הציבורי שמתפתח הדבר הזה נשכח. אנחנו פה כדי להזכיר גם לצוות המשא ומתן שאפשר לאחד את העם ושאנחנו נעשה הכל כדי לגרום לאחדות", אמר.

הליכוד מחזיק היום, כאמור, נושא ונותן יחיד - עו"ד דוד שמרון, הנחשב לאיש סודו הקרוב של ראש הממשלה. לצדו של שומרון פועלים שני נציגים מטעם ישראל ביתנו - עו"ד יואב מני ורואה חשבון משה ליאון שאמורים לייצג את האינטרסים של מפלגתם.

"לא יוכלו לחיות עם התנאים הללו"

השר לשעבר, והח"כ המיועד אלי ישי אמר בצאתו מהישיבה כי היא הייתה אמנם ארוכה אך עניינית - וכי במהלכה עלו הנושאים בצורה גלויה על השולחן. "החלפנו דעות, התווכחנו, הסכמנו וקבענו להיפגש שוב. אני מתרשם שראש הממשלה רוצה מאוד שאנחנו נהיה בקואליציה, אבל יש הבדל בין רצון טוב למה שקורה בפועל - כי יש מפלגות שמציבות תנאים שקשה לעמוד בהם", אמר בהתייחסו לקווים המנחים שהציבה "יש עתיד".

"לצערי לפיד מעמיד תנאים שהמשמעות שלהם היחידה היא ממשלה בלי ש"ס ובלי חרדים. מי שמציב עמדות של שחור ולבן בלי שום חבל של פשרה ככל הנראה הוא רוצה ממשלה בלי חרדים, אמר דרעי. על אף שהבית היהודי לא מתנגדים לישיבה עם יש עתיד, לדבריו גם שם יבינו הם "לא יוכלו לחיות עם התנאים הללו". דרעי הוסיף כי מתקיימים מגעים עם בנט ומפלגתו, אך הבהיר כי אלו לא קרו מול לפיד ואנשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully