וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעדים ראשונים: 47 ח"כים חדשים סיירו בכנסת

3.2.2013 / 13:23

במהלך סיור ההיכרות שנערך לח"כים הטריים, בירך אותם היו"ר ריבלין, ולא חסך שבטו מהח"כים היוצאים, אהוד ברק ואנסטסיה מיכאלי. גם זקן הח"כים, בן אליעזר, בירך את הנכנסים

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

באולם ירושלים שבמשכן הכנסת נערך הבוקר (ראשון) סיור היכרות ל-47 מתוך 49 חברי הכנסת החדשים, שיושבעו וייכנסו לתפקידם באופן רשמי מחרתיים. את פניהם קיבלו יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, וזקן חברי הכנסת, בנימין בן אליעזר. במסגרת הדברים שנשא בפני חברי הכנסת הטריים, התייחס ריבלין לתופעה של חברי כנסת שמגיעים למשכן ברעש וצלצולים, ולאחר מכן נעלמים כלא היו. בכך רמז ריבלין לחבר הכנסת היוצא, אהוד ברק. "אני חבר כנסת מ-1988, ועבודתו של חבר כנסת נמדדת על ציר הזמן", אמר ריבלין, והוסיף בעוקצנות: "ברק מביא רעם אך נעלם כשהשמש זורחת. הברקים נוראים ומאיימים, אך איש לא זוכר אותם אחר כך". עוד אמר ריבלין: "ראיתי את חברי הכנסת הנכנסים והיוצאים, ודבר כזה לא היה מעולם. 50 חברי כנסת, לחלקם זוהי הקדנציה הראשונה שלהם, הלכו הביתה. זה מביע איזושהי אמירה מהציבור".

יום לחכי"ם חדשים בכנסת. טלי מאייר
חברי הכנסת החדשים במהלך הביקור במשכן, הבוקר/טלי מאייר

ריבלין גם לא חסך שבטו מחברת הכנסת היוצאת, אנסטסיה מיכאלי, והזכיר את שערוריית כוס המים ששפכה על ח"כ ראלב מג'אדלה. "הכנסת, שמעמדה בעיני הציבור מסכן אף את הדמוקרטיה, חייבה אותנו ב-20 השנה האחרונות לפעול רבות על מנת לשפר, ולא צלחנו במיוחד". לדבריו, "יש התקדמות, אך הדבר תלוי בעיקר בחברי הכנסת. דוגמאות רבות פגעו בכנסת. כך למשל, כשלא השפעתי על חברי או חברתי - אני יכול אולי לשפוך עליה כוס מים או לצנן אותה בצורה אחרת".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
חברי הכנסת ה-19-יום עיון  לחכי"ם חדשים בכנסת. טלי מאייר
חברי הכנסת ה-19/טלי מאייר

"מתפלל שתחזירו את אמון הציבור בנו"

זקן חברי הכנסת, בן אליעזר (31 שנה בכנסת), נשא אף הוא דברים בפני חברי הכנסת החדשים. "זו הכנסת התשיעית שלי וכל פעם אני מתרגש מחדש", אמר בן אליעזר. "אני אחד הבודדים שיכול ללכת אחורה ולשפוט את התנהגות יושבי ראש הכנסת מאז 1984. נהניתי במשך 28 שנים בכל רגע שהייתי כאן, והמקום הזה אפשר לי להגשים את רוב חלומותיי. לכנסת יש את כל הכלים, אך דבר אחד תזכרו - אין קיצורי דרך. אני כבר בדרך החוצה, והבמה והעולם שייכים לכם".

בהמשך התייחס חבר הכנסת הוותיק לסוגיות שעימן צפויים חברי הכנסת להתמודד בעבודתם השוטפת במשכן. "עומדות שאלות כבדות מאוד שעליהן תצטרכו לתת תשובות - מדיני, ביטחוני וחברתי", אמר בן אליעזר". לדבריו, "זו הולכת להיות אחת הכנסות המסובכות והמורכבות ביותר מבחינת השאלות שיכתיבו את המציאות. הבעיה המרכזית שלנו כנבחרי הציבור מול הציבור היא בעצם אמון הציבור. אני מתפלל ומקווה שאתם תחזירו את אמון הציבור בנו. אני רוצה לאחל לכם שתלמדו לעבוד אחד עם השני ותמצאו חברי נפש, לאו דווקא עם המפלגות שלכם אלא דווקא עם המנוגדות לדעותיכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully