וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ירכיב הממשלה: "המשימה העליונה - אירן"

2.2.2013 / 20:33

בטקס שהתקיים בבית הנשיא קיבל לידיו נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה ה-33 של ישראל. הוא קרא לאבו מאזן לשוב בהקדם לשולחן המשא ומתן. "הממשלה שאקים תהיה מחויבת לשלום"

צילום: עומר מירון עריכה: טל רזניק

נשיא המדינה, שמעון פרס, הטיל הערב (שבת) את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו, לאור המלצתם של 82 חברי כנסת אשר הביעו בו תמיכה. בטקס שהתקיים בבית הנשיא בירושלים, קיבל נתניהו לידיו את כתב המינוי להרכבת הקואליציה, והוא יחל באופן רשמי במשא ומתן עם יתר ראשי המפלגות. במהלך השבוע החולף הגיעו נציגי יש עתיד, קדימה, ש"ס, יהדות התורה וכן הבית היהודי לבית הנשיא והמליצו לנשיא להטיל על נתניהו את המלאכה. החל מהערב עומדים לרשות נתניהו 28 ימים להרכבת הממשלה השלישית בראשותו, כאשר הנשיא רשאי לאפשר לו 14 ימים נוספים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנשיא וראש הממשלה בטקס בבית הנשיא, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אזרחי ישראל היקרים, אני נרגש מאוד ברגע זה ומודה לכם על האמון. זו זכות גדולה ואחריות גדולה לקבל מכם מנדט בפעם השלישית", אמר נתניהו בפתח דבריו. "המשימה העליונה של הממשלה שאקים תהיה לעצור את אירן מהשגת נשק גרעיני. נצטרך להתמודד גם עם נשק שנצבר באזורנו", אמר ראש
הממשלה. נתניהו קרא ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לשוב בהקדם לשולחן המשא ומתן: "הממשלה שאקים תהיה מחויבת לשלום. חבל על כל יום שעובר שבו אנו לא מחפשים פתרון לשני עמינו", הוסיף.

בנאום הקצר שנשא התייחס ראש הממשלה גם לבעיות הפנים במדינה, והסביר כי בכוונתו לטפל במאבק לשוויון בנטל, לפעול לשינוי שיטת הממשל ולהפחית את יוקר המחיה. נתניהו קרא לראשי המפלגות שלא המליצו עליו בפני הנשיא לשקול מחדש את החלטתן שלא להצטרף לממשלתו. "זהו צו השעה. במציאות שבה אנו נמצאים אין מקום לחרמות", הסביר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ימנע מאירן נשק גרעיני?/מערכת וואלה!, צילום מסך

"נציגי 82 חברי הכנסת ה-19 המליצו בפניי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת בנימין נתניהו, ראש הממשלה המכהן. שקלתי את הדברים והחלטתי להטיל על בנימין נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה, לאחר שקיבלתי את הסכמתו. כדרוש בחוק", אמר פרס בטקס. לדבריו, "נציגי הרשימות השונות העלו בפניי נושאים חשובים וביקשו שיילקחו בחשבון בתהליך הרכבת הממשלה, ביניהם הגירעון בתקציב, הצדק החברתי, המלחמה באפליה, השוויון בנטל, הגיוס לצה"ל, חידוש המשא ומתן המדיני כדי להשיג שלום ודרכי ההתמודדות עם האיומים הקיימים על ישראל. נושאים אלה אעביר לתשומת לבו של המועמד להרכבת הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו".

יום לאחר הבחירות החלו מגעים לא רשמיים, בעיקר בין נציגי הליכוד-ביתנו לנציגי המפלגה השנייה בגודלה, יש עתיד. נתניהו הזמין את כל הסיעות מלבד אלה הערביות, לפגישה ראשונית. הערב הזמינו נציגי הליכוד את אנשי הבית היהודי, בראשות נפתלי בנט, לפגישה ראשונה במסגרת המשא ומתן הקואליציוני. מחר צפויים נציגי המפלגות להיפגש ברמת גן. יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שזכה ב-19 מנדטים בבחירות ועשוי להוות ציר מרכזי בקואליציית נתניהו, צפוי לדרוש במשא ומתן הקואליציוני עם הליכוד-ביתנו את משרד הבינוי והשיכון ואת ועדת הכספים של הכנסת. מדובר בשני מוקדי כוח גדולים שכיום נמצאים בידי המפלגות החרדיות - משרד הבינוי והשיכון נמצא אצל השר אריאל אטיאס מש"ס, וועדת הכספים בידי ח"כ משה גפני מיהדות התורה. החרדים האשכנזים רואים בוועדת הכספים עמדת כוח חשובה ביותר, ועד כה העמידה בראשה הייתה הדרישה העיקרית שלהם לכניסה לממשלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
28 ימים להרכיב ממשלה. פרס ונתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי המסתמן, בממשלה ה-33 של מדינת ישראל צפויים לכהן 24 שרים, לאחר שבממשלה היוצאת כיהנו לא פחות מ-30. במהלך מערכת הבחירות הצהיר יאיר לפיד כי לא יכהנו סגני-שרים מטעם מפלגתו בממשלה, וכי הוא דוגל בממשלה בת 18 שרים בלבד. "התכוונו לזה כשכתבנו את זה, וזוהי בעיניי הפוליטיקה החדשה", אמר השבוע לפיד. "זה לא אומר שנשב בקואליציה. שום דבר עוד לא סגור, אבל מה שמדינת ישראל זקוקה לו הוא שתוקם פה ממשלה שלא יהיו בה שרים ללא תיק, שתביא לשוויון בנטל ותחזור לשולחן המשא ומתן המדיני".

לקריאה נוספת:
מסתמנת פשרה בין לפיד ונתניהו: 24 שרים בממשלה
82 המליצו על נתניהו; פרס יטיל עליו את הרכבת הממשלה

השתתף בהכנת הידיעה: יהושע בריינר

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

עדכון ראשון: 20:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully