וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמנת פשרה בין לפיד ונתניהו: 24 שרים בממשלה

פנחס וולף

31.1.2013 / 10:15

המגעים הלא רשמיים בין שתי המפלגות הגדולות בכנסת ה-19 החלו עם היוודע תוצאות הבחירות ולמרות הצהרות יש עתיד, הממשלה תהיה כנראה גדולה מ-18 שרים. גם נתניהו ייאלץ להתפשר

נשיא המדינה שמעון פרס עדיין לא סיים את סבב ההתייעצויות עם המפלגות השונות בנוגע לזהות ראש הממשלה הבא, אך הליכוד-ביתנו ויש עתיד כבר החלו - מיד לאחר הבחירות - במגעים קואליציוניים חשאיים, ועדיין לא רשמיים. לאחר שבתחילת השבוע הושגו הבנות על כך שבממשלה הבאה יכהנו 22 שרים, מסתמן כרגע שהמספר יעמוד בסופו של דבר על 24 שרים. זאת, ברקע ההתחייבות של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כי לא יכהנו סגני-שרים מטעם מפלגתו בממשלה.

אם אכן כך יסתיים הסיכום בין שתי המפלגות הגדולות בכנסת ה-19, הרי שמדובר בפשרה בין לפיד, שמצע מפלגתו דגל בממשלה של עד 18 שרים, לבין נתניהו, שהממשלה היוצאת שלו מנתה 30 שרים ועוד מספר סגני שרים, ומבחינתו מדובר באקט של יציבות ממשלתו.

מ"יש עתיד" נמסר בתגובה: "אין לנו עניין להגיב לשמועות שצצות, ועוד יצוצו, במהלך מגעי המו"מ הקואליציוני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הממשלה היוצאת מנתה 30 שרים ועוד מספר סגני שרים. שולחן הממשלה צפוי להתרווח/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, אתמול פורסם כי יש עתיד צפויה לדרוש במשא ומתן הקואליציוני עם הליכוד-ביתנו בין היתר את משרד הבינוי והשיכון ואת ועדת הכספים של הכנסת. מדובר בשני מוקדי כוח גדולים שהיום נמצאים בידי המפלגות החרדיות - משרד הבינוי והשיכון נמצא אצל השר אריאל אטיאס מש"ס, ואילו ועדת הכספים בידי ח"כ משה גפני מיהדות התורה. החרדים האשכנזים רואים בוועדת הכספים עמדת כוח חשובה ביותר ועד כה החזקה בה הייתה הדרישה העיקרית שלהם בכניסה לממשלה.

ועדת הכספים - "בלוק חשוב"

משום כך, בשנים האחרונות הם אלו שהחזיקו בוועדה, בה יכולת אפקטיבית לפקח על העברות הכספים בממשלה. התפקיד נחשב חשוב עד כדי כך שבהרכבת הממשלה הקודמת התנהל קרב של ממש בין גפני לבין סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, ששימש בתפקיד לפני גפני. בסופו של דבר גפני ניצח וליצמן קיבל פרס תנחומים בצורת סגנות תיק הבריאות.

גורמים ביש עתיד הסבירו כי התברר שהוועדה מהווה "בלוק חשוב" שיכול לעצור הזרמת כספים שהממשלה החליטה עליה, וחשוב שאיש יש עתיד יחזיק בתפקיד, כדי לדאוג שהכספים ינותבו לפי מה שרוב העם חושב עליו. מיש עתיד נמסר כי אינם מתייחסים לנושא המשא ומתן הקואליציוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully