וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הלחץ: יש עתיד מסרבת למשא ומתן עם נתן אשל

פנחס וולף

27.1.2013 / 21:05

לאחר הפנייה לווינשטיין והעצומה אליה הצטרפו אלפים, הודיעה מפלגתו של לפיד שתסרב לדון בהקמת הקואליציה עם מי שהודח מראשות הסגל בלשכת נתניהו לאחר שע"פ החשד הטריד עובדת

הלחץ הציבורי הצליח: מפלגת יש עתיד הודיעה הערב (ראשון) כי לא תשב למשא ומתן קואליציוני עם הליכוד, כל עוד את המגעים מטעמו ירכז נתן אשל, ראש הסגל בלשכת נתניהו לשעבר, שסיים את תפקידו בשנה שעברה במסגרת הסדר טיעון עם נציב שירות המדינה לאחר שהטריד עובדת בלשכה. להודעה קדם לחץ ציבורי רב, שכלל בין היתר, דף בפייסבוק אליו הצטרפו ביממה האחרונה 3,500 גולשים, שקרא להחרים את המשא ומתן, וכן פנייה של ח"כ המיועדת מטעם מרצ, תמר זנדברג, ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.

נתן אשל במרכז הרב מציין את יום ירושלים, ירושלים, מאי 2012. עומר מירון
יש עתיד מסרבת לדבר איתו. אשל/עומר מירון

נתן אשל עצמו אמר הערב לוואלה! חדשות כי הטענות מצד יש עתיד הן "צביעות". הוא תהה: "למה שלא ישבו למשא ומתן איתי? אני לא הורשעתי. בית משפט לא הרשיע אותי. הם הצהירו שלא ישבו עם מי שהורשע סביב שולחן הממשלה". לשאלה אם ציפה למהומה סביבו, ענה אשל: "לא ציפיתי למשהו אחר".

בפנייתה לווינשטיין כתבה זנדברג כי אם ישתתף אשל במגעים להקמת הקואליציה, "יש בכך מסר קשה עבור נשים רבות החוות הטרדות מיניות במקומות העבודה ומחוצה אליהן. מן הראוי כי בשירות המדינה לא תונהג ענישה מקילה, או כזו שאף אינה ממומשת".

בעצומת הפייסבוק נכתב כי "אשל הולך להיות חלק מצוות המשא ומתן של הליכוד בהרכבת הממשלה הבאה. כך ממשיך ראש הממשלה נתניהו להכשיר אלימות נגד נשים. כשנתן אשל בלשכה, האמירה ברורה: עברייני מין אינם נענשים על מעשיהם, מעשיהם אינם נלקחים בחומרה. ואנחנו, הנשים, כמו גם ביטחוננו, לא חשובות מספיק. לא חשובות כלל".

בדף ישנה פנייה ברורה ממפלגת יש עתיד, לסרב לשבת במשא ומתן האמור. "לא להפוך את הנשים של המפלגה לעלה תאנה, על ידי הכשרת האלימות נגדנו. כי זו המשמעות של הלגיטימציה שלה זוכה נתן אשל מצד ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. לאחר שיאיר לפיד אמר בעימות עם אריה דרעי שהוא רואה בדרעי עבריין, אנחנו דורשות שלא יכסה את עיניו כעת, ויבין ויבהיר בסירובו לנתן אשל, כי גם עם עברייני מין מפלגת יש עתיד מסרבת לשאת ולתת".

ראש מערך ההסברה בלשכת נתניהו בעבר, יועז הנדל, שהיה בין אלה שפנו ליועץ המשפטי לממשלה כשנודע להם על החשדות נגד אשל, התייחס אף הוא לעניין הערב. "הקפדתי עד היום לא לעסוק בפרשת נתן אשל, אבל הדברים צריכים להיאמר- ולא בגלל המחיר האישי - אי אפשר להשלים עם ויתור על נורמות ערכיות ומוסריות ממי שנמצא במקום שבו מתקבלות ההחלטות. אנחנו ראויים לדוגמא אישית ולא למריחה של גבולות בין טוב לרע. לא צריך מכתב של חברת כנסת מיועדת או עצומת מחאה של נשים כדי להבין זאת, רק שכל ישר. עזבו פוליטיקה חדשה, מספיק פוליטיקה נקייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully