וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית בכנסת: ח"כ מיכאלי שפכה מים על ח"כ מג'אדלה

פנחס וולף

9.1.2012 / 11:55

עימות שהתפתח בוועדת החינוך של הכנסת, הפך במהרה לסוער במיוחד. ח"כ מג'אדלה קרא לח"כ מיכאלי "חוצפנית" ובתגובה שפכה עליו מים צוננים. מיכאלי בתגובה: "אני אגן על נשים"

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

ח"כ אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) שפכה הבוקר (שני) כוס מים על ח"כ ראלב מג'אדלה (העבודה) במהלך דיון שקיימה ועדת החינוך של הכנסת. העימות בין השניים התפתח במהלך הדיון שעסק בהחלטתו של מנהל בית ספר בערערה להוציא תלמידים ל"תהלוכת זכויות אדם". מג'אדלה אמר למיכאלי: "את חוצפנית ולא תשתיקי אותי" ובתגובה לכך השיבה מיכאלי: "אין לך כבוד למקום הזה ולאישה" ושפכה לעברו את כוס המים. ח"כ חנין זועבי (בל"ד) מלמלה לכיוונה של מיכאלי: "מג'נונה" והדיון הופסק. מיכאלי הסבירה לאחר התקרית את מעשיה ואמרה כי "זו בושה וחרפה שהוא דיבר כך. אם גברים לא יגנו על נשים, אני אגן עליהן".

לאחר מכן אמרה ח"כ מיכאלי כי "מצד אחד, מילותיו של ראלב מג'אדלה שוות לי כקליפת השום, אך יחד עם זאת, תמו הזמנים שגבר יכול לקלל אישה בפומבי, להעליב אותה ולהתנהג באלימות. הזמנים השתנו. אני לא אתן לאף אדם, ח"כ מכובד ככל שיהיה, את הפריבילגיה לנהוג באלימות, בטח שלא במשכן הכנסת. אני ככלל, חושבת שמים הם כלי מצוין להתקרר. המים מבחינתו של ח"כ מג'אדלה היו מחיר זעום, כיוון שמעצר על אלימות נגד נשים, גדול בהרבה". מיכאלי הגישה תלונה בוועדת האתיקה של הכנסת.

מג'אדלה אמר בתגובה לתקרית כי "אני מציע להתייחס למה שקרה ברצינות ובחומרה. לא קרה עוד שבכנסת ח"כית לוקחת כוס מים ושופכת על עמיתה. אני הייתי בזכות דיבור. היא לקחה כוס מים ושפכה אותה על הפנים ועל הבגדים שלי כי ביקשתי ממנה לא להפריע לי בזכות דיבור, בדיון מהיר שאני יזמתי. זכותי לדבר בזכות דיבור שלי. אמרתי דברים על פי המקובל בכנסת. לא אמרתי לה שום מילת גנאי אישית שתפגע בכבודה ובמעמדה. שהיא המשיכה להפריע, אמרתי: 'תשתקי בבקשה כי אני בזכות דיבור'. לא כוס מים ולא ג'ריקן של מים יגרמו לי לצאת משלוותי. ועדת החינוך תגיש תלונה לוועדת האתיקה על מה שקרה".

בחודש אוגוסט שעבר החליטה ועדת האתיקה של הכנסת להטיל על ח"כ מיכאלי נזיפה חמורה, לאחר שבדיון במליאת הכנסת על המשט לעזה בשנה שעברה, היא עלתה לדוכן הנואמים בעת נאומה של ח"כ זועבי וניסתה להוריד אותה בכוח מהדוכן.

הוועדה קבעה אז כי "הקובלנה של ח"כ זועבי נגד ח"כ אנסטסיה מיכאלי מגובה בתמונות מאולם המליאה, שבהן רואים את מיכאלי עולה לדוכן המליאה בעת שזועבי עומדת שם, ונהדפת על יד הסדרנים. מקרה זה גם זכור היטב לכל חברי הכנסת שנכחו באולם. הוועדה לא מצאה תקדים למצב שבו ח"כ מנסה להפריע באופן פיזי לנאומו של ח"כ אחר באמצעות עלייה לדוכן הנואמים שלא ברשות, וסברה כי מדובר בחציית קו שלא ניתן להתעלם ממנה".

עוד בנושא
נזיפה לח"כ מיכאלי שניסתה לעצור בכוח נאום זועבי
זועבי התנצלה בכתב בפני הסדרנית - והחרימה הדיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully