וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זועבי התנצלה בכתב בפני הסדרנית - והחרימה הדיון

פנחס וולף

19.7.2011 / 15:01

הח"כית שדחפה בשבוע שעבר את סדרנית הכנסת במהלך דיון במליאה, העדיפה שלא להגיע לדיון בעניין בוועדת הכנסת, ולהסתפק בהתנצלות בכתב. ח"כ זאב: "אולי זועבי הייתה תחת השפעת כדורים"

ח"כ חנין זועבי (בל"ד) שלחה היום (שלישי) מכתב "הבהרה והתנצלות" לסדרנית אותה דחפה בשבוע שעבר במהלך דיון במליאת הכנסת, לקראת הדיון בנושא בוועדת הכנסת. "בעקבות התקרית ביום רביעי, 13 ביולי 2011, אני שולחת לך מכתב אישי זה", כתבה זועבי. "ראשית אדגיש שאני מתנצלת בפניך אם במהלך האירוע פגעתי בך בצורה כלשהי. לא עלה בדעתי ולא התכוונתי לדחוף או לפגוע בך. ניסיתי רק להשתחרר והייתי בדרך לצאת מהאולם. חשוב גם לציין כי אני מכבדת אותך ואת עבודתך, אין לי ולא הייתה לי טענה כלשהי כלפיך. ההבהרות וההתנצלות שלי פורסמו באופן נרחב בתקשורת מיד אחרי האירוע, ועשיתי זאת מרצוני החופשי ובלי צורך שמישהו יבקש זאת ממני".

עוד על זועבי דוחפת במליאה:
דרמה בכנסת: ח”כ זועבי הוצאה בכוח מהמליאה
העימות בכנסת: הוגשה תלונה, זועבי התנצלה
הצעה בכנסת: ”להחמיר עם ח”כים שפוגעים במדינה”

במהלך הדיון, ממנו נעדרה זועבי, אמר יו"ר ועד העובדים של הכנסת, חיים אייבי, כי "קיבלנו את ההתנצלות של זועבי. ביקשנו שהיא תתנצל כדי שהמקרה לא יחזור על עצמו. אנחנו רואים בהתנצלותה סיום טיפול באירוע". קצין הכנסת, יוסי גריף, אמר כי "הרגישות הגדולה ביותר של הסדרנים היא בתוך המליאה שכן רק להם יש סמכות לפעול בהפרות סדר. הסדרנים אמורים לתת שירות לחברי הכנסת ולעובדי הכנסת. מחובתנו לתת שירות וגם להגן על העובדים שלנו כשאנחנו נתקלים בבעיה. חובתנו לגבות את העובדת".

עימות בדיון: "אתה בדרן. תאכל את הלב"

ח"כ ניסים זאב (ש"ס), אמר בדיון כי זועבי אכן ביקשה סליחה וכי יש להעריך זאת, אולם ציין כי "ייתכן שהיא עשתה את הדברים כשהייתה תחת השפעת כדורים. אני מתנצל פה. קראתי לה 'איזבל', על שם אשתו של אחאב. היא הייתה אמורה לבקש סליחה באופן אישי ואם היא ביקשה סליחה יש מקום לעבור לסדר היום ולקבל זאת. הדבר החמור ביותר זה משט ההסתה בכנסת ישראל יומיום מעל במת הכנסת. ההתפרצות שלה זה סימפטום, לא הבעיה. הבעיה שאנחנו שקטים, אילמים ועיוורים כשאנחנו שומעים את דברי הבלע וההסתה של חברי הכנסת ולפעמים אנחנו לא מגיבים".

ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), דרש בדיון שלא להסתפק בהתנצלות, אלא בחקירה ובהעמדה לדין, "כמו שהיה קורה אם הייתה תוקפת שוטר". מילר הוסיף, כי "המסר צריך לעבור שאנחנו, חברי הכנסת, לא ניתן שהצעירים ילמדו מפעילות לא לגיטימית. אם אותה ח"כית חושבת שהכול יכול לעבור על סדר היום ככל שהיא תצעק יותר שרודפים אותה, צריכה להיות יוזמה להעמידה לדין".

במהלך הדיון התפתח עימות בין חברי הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) ואורי אורבך (הבית היהודי): לאחר שבן ארי החל לתקוף את זועבי, אמר אורבך לעברו כי אל לו לתקוף את חברת הכנסת, מכיוון שבפעם הבאה הוא עלול להיות זה שיעמוד לביקורת בנסיבות דומות: "אתה הקורבן הבא", אמר. בן ארי השיב לו: "אתה חצוף, אני תקפתי חיילי צה"ל? מה ההשוואה? אתה בדרן. תאכל את הלב". אורבך ענה: "אל תחלק לי ציונים. חברי הכנסת הקיצוניים שבינננו, ואתה בראשם זקוקים להגנתנו". בן ארי אמר כי אינו זקוק להגנתו של אורבך, לכך השיב אורבך: "אתה זקוק לדברים אחרים".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully